Audi zaprezentowała podstawową wersję e-tron GT — po prostu quattro o mocy 585 KM.
Audi rozszerzyło ofertę e-tron GT, prezentując nową podstawową wersję o nazwie quattro. Nowość zajmie miejsce poniżej mocniejszych modyfikacji S, RS i RS Performance.
Co wiadomo
Oficjalnych szczegółów jest niewiele, ale wiadomo, że podstawowe e-tron GT quattro otrzymało przedni grille Singleframe w kolorze nadwozia z czarną obramówką, matrycowe reflektory LED, czarny tylny dyfuzor, 20-calowe czarne felgi, obudowy lusterek w czarnym lub węglowym wykończeniu.
W wnętrzu zainstalowano 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 10,1-calowy wyświetlacz multimedialny, podgrzewane sportowe fotele i kierownicę, panoramiczny szklany dach oraz system audio z 10 głośnikami. Pojemność bagażników wynosi 405 litrów z tyłu i 77 litrów z przodu.
Specyfikacje
Elektromobil wyposażony jest w akumulator o pojemności 105 kWh (użyteczna - 97 kWh) oraz podwójny napęd na wszystkie koła. Moc silników wynosi 503 KM (370 kW) w trybie standardowym i do 585 KM (430 kW) z Launch Control. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,0 sekundy. Dla porównania, S e-tron GT osiąga do 680 KM (500 kW) i przyspiesza w 3,4 sekundy.
Co więcej, podstawowy model jest o 30 kg lżejszy niż wersja S i ma zasięg do 622 km w cyklu testowym WLTP. Obsługuje ładowanie DC o mocy do 320 kW — w ciągu 10 minut można uzupełnić do 285 km zasięgu.
Zamówienia są już otwarte:
- W Niemczech ceny zaczynają się od 108 900 € (w porównaniu do 126 000 € za wersję S),
- W Wielkiej Brytanii rozpoczęcie sprzedaży nastąpi w sierpniu, z ceną od 88 555 £. Dostępna będzie również lepiej wyposażona wersja quattro Vorsprung za 108 055 £.
Przypomnijmy, że niedawno Audi zaprezentowało również nowe sedan i kombi A6 PHEV. Te pojazdy otrzymały akumulator o zwiększonej pojemności do 20,7 kWh i mogą teraz przejeżdżać do 111 km bez uruchamiania silnika benzynowego.
Źródło: Audi