Electronic Arts odwołuje pracę zdalną: pracownicy znów zobowiązani do pracy w biurze

Electronic Arts odwołuje pracę zdalną: pracownicy znów zobowiązani do pracy w biurze
Logo Electronic Arts. Źródło: EA

Electronic Arts oficjalnie ogłosiła całkowite zniesienie polityki pracy zdalnej i powrót pracowników do biur, przynajmniej na trzy dni w tygodniu. Ta decyzja stała się częścią globalnej strategii firmy, mającej na celu zwiększenie kreatywności, innowacyjności i współpracy zespołowej.

Co wiadomo

W wewnętrznym liście, który otrzymali pracownicy EA, dyrektor generalny Andrew Wilson podkreślił, że praca w biurze tworzy „energię kinetyczną”, która stymuluje kreatywność i prowadzi do nieoczekiwanych przełomów w rozwoju gier. Teraz hybrydowy tryb pracy oznaczać będzie obecność w lokalnym biurze nie mniej niż trzy dni w tygodniu, a role z całkowicie zdalną pracą będą stopniowo likwidowane.

Prezydent EA Entertainment Laura Miel уточнила, że zmiany będą wprowadzane stopniowo, z minimalnym 12-tygodniowym wyprzedzeniem, a dla pracowników, którzy mieszkają w promieniu 30 mil (48 km) od biura, przejście na hybrydowy format będzie obowiązkowe. Ci, którzy mieszkają dalej, pozostaną w trybie zdalnym, chyba że ich stanowisko przewiduje coś innego. Model „Offsite Local” również ma zostać uchylony w ciągu najbliższych 3-24 miesięcy.

Jednak wśród pracowników EA nowa polityka wzbudziła falę niezadowolenia. Niektórzy pracownicy skarżą się na długie godziny w drodze, problemy z opieką nad dziećmi oraz warunki medyczne, które wcześniej pozwalały na pracę z domu. Inni obawiają się o swoje stanowiska, jeśli nie będą mogli przeprowadzić się bliżej do biura.

Warto zauważyć, że praca zdalna stała się normą w branży gier podczas pandemii COVID-19, gdy większość firm musiała szybko dostosować się do nowych warunków. Od tego czasu wiele studiów zatrudniało pracowników zdalnych, a niektórzy pracownicy nawet przeprowadzali się do bardziej dostępnych miast, licząc na stałą pracę zdalną.

Jednak ostatnio wiodące studia, takie jak Rockstar Games, Ubisoft, Activision Blizzard, również zaczęły przywracać pracowników do biur, co wywołało krytykę i nawet odpływ kadr z powodu trudności w przeprowadzkach i wzrostu kosztów życia.

Źródło: IGN

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();