Renault pokazała koncepcyjny model terenowy R4 Savane z napędem na cztery koła i dwoma silnikami elektrycznymi

Renault pokazała koncepcyjny model terenowy R4 Savane z napędem na cztery koła i dwoma silnikami elektrycznymi
Koncepcja Renault R4 Savane. Źródło: Renault

Renault pokazała koncepcyjny samochód R4 Savane — terenową interpretację elektrycznego SUV-a z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na cztery koła. To pierwsza modyfikacja oparta na modelu Renault 4 E-Tech, która otrzymała dodatkowy silnik na tylnej osi.

Co wiadomo

Samochód koncepcyjny nazwano na cześć jednej z historycznych wersji Renault 4 i różni się od zwykłego Renault 4 E-Tech zwiększonym o 15 mm prześwitem. Nadkola zostały poszerzone o 20 mm, aby pomieścić 18-calowe koła z oponami Goodyear UltraGrip. Karoseria pomalowana jest w charakterystyczny zielony odcień Jade Green, a dach zdobi?drukowana tkanina. Zamiast standardowych zderzaków wykorzystano elementy wydrukowane na drukarce 3D — mają one właściwości pochłaniające uderzenia. Wnętrze również zaprojektowano w duchu przygody: fotele wykończone są ciemno-brązowym materiałem z kraciastym oparciem i bokami, a deska rozdzielcza — w „brudnych” odcieniach.

1
2
3
4

Produkcja seryjna Renault 4 E-Tech jest oparta na platformie AmpR Small, wspólnej z modelami Renault 5 E-Tech i Alpine A290. Wszystkie one mają napęd na przednią oś i jeden silnik elektryczny z dwoma wariantami mocy:

  • 120 KM (88 kW)
  • 150 KM (110 kW)

Dodanie drugiego silnika elektrycznego teoretycznie zwiększa łączną moc do 304 KM (224 kW) — prawie dziesięć razy więcej niż w oryginalnym Renault 4 z 1961 roku. To otwiera drogę nie tylko dla seryjnej wersji Savane, ale również dla możliwej „gorącej” modyfikacji pod marką Alpine.

1
2

Renault podkreśla, że Savane — to przede wszystkim demonstracja potencjału platformy AmpR Small w zakresie tworzenia elektrycznych samochodów terenowych segmentu B. Jednak praktyka Renault pokazuje, że tak dopracowane koncepty rzadko pozostają wyłącznie samochodami pokazowymi. Pozostaje otwartym pytanie, czy w przyszłości Renault 5, które oparto na skróconej wersji tej samej architektury, również uzyska dodatkowy silnik.

Źródło: Renault

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();