Sequele do kultowych hitów PS Vita były w fazie rozwoju, ale "pochłonęła" je PlayStation 4, przyznaje Shuhei Yoshida

Sequele do kultowych hitów PS Vita były w fazie rozwoju, ale "pochłonęła" je PlayStation 4, przyznaje Shuhei Yoshida
PS Vita. Źródło: Sony

Okazuje się, że sequele do dwóch ulubionych gier graczy na PS Vita, Soul Sacrifice i Freedom Wars, były w fazie rozwoju, ale ich budżety zostały przekierowane na tworzenie gier dla PlayStation 4. Tę prawdę ujawnił były prezydent Sony Interactive Entertainment Shuhei Yoshida.

Co wiadomo

Występując w Sacred Symbols+, Yoshida potwierdził, że rozwój Soul Sacrifice 2 i Freedom Wars 2 był prowadzony, ale ostatecznie został wstrzymany, ponieważ Sony zmieniło fokus z przenośnej konsoli na kluczowe zasoby dla PlayStation 4.

"Naprawdę pracowaliśmy nad Soul Sacrifice 2 oraz Freedom Wars 2, ale z powodu ograniczeń budżetowych musieliśmy się zatrzymać i przejść do PS4", — powiedział Yoshida.

Freedom Wars, stworzona przez Dimps i wydana przez Sony Computer Entertainment, była niszowym hitem na Zachodzie, ale znacznie popularniejsza w Japonii, osiągając drugie miejsce w sprzedaży startowej wśród wszystkich tytułów na PlayStation Vita. Oficjalny opis gry zanurza nas w ponurą przyszłość: "W dalekiej przyszłości ludzkość walczy o przetrwanie. Zanieczyszczenie zdewastowało planetę, a resztki ludzkości są podzielone na więzienia wielkości miast, które nazywane są Panoptykami. Zasoby są tak nikłe, że samo życie staje się przestępstwem, a ci, którzy przychodzą na świat, natychmiast otrzymują milion lat więzienia". Warto zauważyć, że zremasterowana wersja gry ukazała się dopiero w styczniu tego roku, dając nowe życie tej unikalnej historii.

Soul Sacrifice, stworzona przez Marvelous we współpracy z już zamkniętym PlayStation Japan Studio, została stworzona przez weterana Capcom, Keijiego Inafune i ukazała się w 2013 roku. Rozszerzona wersja, Soul Sacrifice Delta, zadebiutowała w następnym roku.

Pozostaje tylko zgadywać, jakimi mogłyby być te sequele, gdyby Sony nie przekierowało swoich zasobów na rozwój PS4. Może pewnego dnia zobaczymy je w jakiejś formie, ale na razie to tylko marzenia.

Źródło: VGC

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();