Toyota zaprezentowała nową generację RAV4: tylko hybrydy, więcej mocy i cyfryzacji

Toyota zaprezentowała nową generację RAV4: tylko hybrydy, więcej mocy i cyfryzacji
Toyota RAV4 szóstej generacji (europejska wersja). Źródło: Toyota

Toyota oficjalnie zaprezentowała szóstą generację RAV4. W europejskiej specyfikacji nowa generacja modelu całkowicie zrezygnowała z silnika benzynowego na rzecz wersji hybrydowych, w tym znacznie poprawionej hybrydy plug-in (PHEV).

Co wiadomo

Główną nowością techniczną wersji PHEV jest litowo-jonowa bateria o pojemności 22,7 kW·h, która zapewnia do 100 km zasięgu na elektrycznym napędzie zgodnie z cyklem WLTP. Bateria została zaprojektowana z uwzględnieniem doświadczeń Toyoty w zakresie pojazdów elektrycznych i obsługuje szybkie ładowanie: od 10 do 80% można naładować w ciągu 30 minut przy połączeniu z 50-kilowatową stacją ładowania DC. Zaktualizowano również wbudowaną stację ładowania AC: jej moc teraz osiąga 11 kW, co jest dwukrotnie większym wskaźnikiem w porównaniu do poprzedniej wersji, i pozwala na całkowite naładowanie w zaledwie trzy godziny.

Zwiększono również wydajność elektrycznych silników. Przedni silnik teraz generuje 150 kW (+16 kW w porównaniu do poprzedniej wersji), a system napędu na wszystkie koła AWD-i zapewnia całkowitą moc 304 KM (DIN), umożliwiając przyspieszenie do 100 km/h w 5,8 sekundy. Toyota po raz pierwszy zaoferowała również wersję PHEV z napędem na przód, rozwijającą 268 KM.

Klasyczna (samochodowa) hybryda nowej generacji RAV4 również została zmodernizowana: zaktualizowano układ napędowy, blok sterujący, baterię i inne komponenty. Moc systemu z napędem na wszystkie koła teraz wynosi 191 KM, a wersji z napędem na przód – 183 KM.

1
2
3
4

Pod względem wymiarów nowość się nie zmieniła — długość pozostała na poziomie 4,60 m, jak w poprzedniej generacji. Jednak design stał się wyraźnie bardziej agresywny: nowy przód z V-kształtną optyką, masywną maskownicą i przerobionym logo przywodzi na myśl wyższy Land Cruiser. Tylny segment zachował ciągłość, ale zyskał węższe lampy, wchodzące na pokrywę bagażnika i wizualnie poszerzające nadwozie.

1
2
3
4

Wnętrze również przeszło znaczną cyfrową transformację. Kierowcę teraz witają cyfrowe wskaźniki o przekątnej 12,3 cala, a w centrum umieszczony jest 12,9-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Ostatni oparty jest na nowej platformie Arene z zintegrowanym wsparciem nawigacji Google, konfigurowalnymi menu i przyspieszonymi aktualizacjami oprogramowania przez powietrze.

Rynkowy debiut nowej generacji Toyota RAV4 planowany jest na wiosnę 2026 roku. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone, ale obecna wersja RAV4 zaczyna się od kwoty 40 990 €.

Źródło: Toyota

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();