Wbrew trendom: Housemarque broni gier fabularnych w obliczu problemów Sony z projektami usługowymi

Wbrew trendom: Housemarque broni gier fabularnych w obliczu problemów Sony z projektami usługowymi
Zrzut ekranu z Returnal. Źródło: Sony

Podczas gdy Sony aktywnie w ostatnich latach promuje strategię gier-usług, twórcy Returnal, fińskie studio Housemarque, stanowczo deklarują: będą nadal "całkowicie skoncentrowani na grach jednoosobowych i projektach premium", przynajmniej w najbliższej przyszłości.

Co wiadomo

Podczas rozmowy z Eurogamer w zeszłym tygodniu, w trakcie wydarzenia z okazji 30-lecia studia, szef firmy Ilari Kuittinen oraz dyrektor kreatywny Gregory Loudon wyjaśnili, że "dopóki ludzie będą kupować gry premium", studio będzie je dalej tworzyć. Nowa samodzielna przygoda Saros jest już zaplanowana na 2026 rok, co potwierdza zaangażowanie Housemarque w tym kierunku.

Wszystko to jest oczywiście związane z filozofią studia, które postrzega swoje gry jako "doświadczenie na pewien okres waszego życia". Zamiast spędzać "resztę życia" w jednej grze, zespół uważa, że gracze powinni przeżywać ich gry "przez kilka dni, tygodni lub inną chwilę", podobnie jak "filmy lub seriale telewizyjne".

"To unikalne doświadczenie. Otrzymujesz je, coś z niego wyciągasz. Może do niego wrócisz, ale nie musisz w nie grać przez całe życie", mówi Kuittinen.

Zespół ma nadzieję, że utrzyma ten impet przez dekady, ale także przyznaje, że jest silny tylko na tyle, na ile jego ostatnia gra, i nadal potrzebuje fanów (i graczy ogółem), aby dalej demonstrować swoje wsparcie dla tych "premium" typów doświadczenia w grach.

Źródło: Eurogamer

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();