Oblivion Remastered stała się sensacją i przeszła oryginał pod względem sprzedaży w USA

Oblivion Remastered stała się sensacją i przeszła oryginał pod względem sprzedaży w USA
Zrzut ekranu remastera Oblivion. Źródło: Bethesda

Prawie dwie dekady po premierze oryginalnego The Elder Scrolls IV: Oblivion, wersja remake gry stała się prawdziwym hitem w USA, wyprzedzając sprzedaż nawet legendarnej oryginalnej części. Według analityka Circana Matta Piskatella, Oblivion Remastered to trzecia najlepiej sprzedająca się gra 2025 roku, a w pierwszym tygodniu sprzedała się w większych nakładach niż oryginał w ciągu 15 miesięcy.

Czego się dowiedzieliśmy

Oblivion Remastered, która stała się dostępna na PS5, Xbox Series i PC 22 kwietnia 2025 roku, zaskoczyła nawet największych optymistów. Mimo że o premierze krążyło wiele plotek, Bethesda wybrała efektowny „shadow drop”, wydając grę tuż po ogłoszeniu. Taka strategia zachwyciła rynek: gra natychmiast stała się liderem sprzedaży na wszystkich platformach.

Analityk Matt Piskatella potwierdził, że Oblivion Remastered zajęła pierwsze miejsce wśród wszystkich premier miesiąca, a na koniec roku ustępuje tylko Monster Hunter Wilds i Assassin’s Creed Shadows. Jeszcze bardziej zdumiewające jest to, że w pierwszych dniach sprzedaży remake wyprzedził oryginalny Oblivion, który ukazał się w 2006 roku, w piętnaście miesięcy.

Co zatem było przyczyną tego sukcesu? Po pierwsze, Bethesda to teraz światowej sławy studio, ale to właśnie Oblivion uczyniło ją popularną. Po drugie, nostalgia: miliony graczy, którzy kiedyś cieszyli się oryginałem, z wielkim zainteresowaniem przyjęli remake. I w końcu efekt „shadow drop”: niespodziewana premiera bez przeciągającej się kampanii reklamowej wywołała falę ekscytacji na tle innych projektów, które są zapowiadane latami przed wydaniem.

Źródło:?@matpiscatella.bsky.social\u202c

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();