Mario Kart World rozpoczęto tworzyć jeszcze w 2017 roku dla Switch, ale ograniczenia konsoli nie pozwalały w pełni ujawnić potencjału

Mario Kart World rozpoczęto tworzyć jeszcze w 2017 roku dla Switch, ale ograniczenia konsoli nie pozwalały w pełni ujawnić potencjału
Baner Mario Kart World. Źródło: Nintendo

Po długich latach oczekiwania Nintendo Switch 2 oficjalnie zadebiutuje za dwa tygodnie. Razem z nią zadebiutuje Mario Kart World. Jak się okazało, gra była tworzona jeszcze dla pierwszego Switcha.

Co jest znane

Jak powiedział producent Kosuke Yabuki, prace nad grą rozpoczęły się jeszcze w 2017 roku, tuż po zakończeniu Mario Kart 8. Zespół nie chciał po prostu dodać nowych tras i wydać Mario Kart 9 — ich celem było podniesienie serii na nowy poziom. Dlatego podjęto decyzję o rezygnacji z tradycyjnej numeracji i stworzeniu nowego tytułu — Mario Kart World.

Główna idea gry to ogromny świat, gdzie wszystkie trasy są połączone w jedną przestrzeń. Jeśli wcześniej po ukończeniu trasy gracz trafiał na nową, to teraz można swobodnie poruszać się między nimi, odkrywając nowe lokalizacje i wyzwania. To stało się możliwe dzięki nowoczesnej technologii, która pozwala na zrealizowanie tak rozległego świata gry.

Jednak rozwój nie obył się bez trudności. Zespół chciał zwiększyć liczbę graczy do 24, ale na Nintendo Switch było to trudne do zrealizowania. Dyrektor programowy Kenta Sato przyznał, że musiano ograniczać grafikę, obniżać rozdzielczość i nawet rozważać zmniejszenie liczby klatek na sekundę. Ale przejście na Nintendo Switch 2 otworzyło nowe możliwości — teraz można zrealizować wszystkie założenia bez kompromisów.

Mario Kart World zadebiutuje 5 czerwca razem z Nintendo Switch 2 w cenie 80 dolarów.

Źródło: Nintendo

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();