Segment gierowy chińskiego giganta NetEase wzrósł o 12% — jedną z przyczyn tego sukcesu była mega popularna Marvel Rivals

NetEase opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku: segment gier firmy wzrósł o 12,1% i przyniósł 24 miliardy juanów (3,3 miliarda dolarów). Główne czynniki wzrostu to nowe hity i popularne franczyzy, które przyciągają miliony graczy na całym świecie.
Co wiadomo
W pierwszym kwartale 2025 roku NetEase odnotowuje znaczący wzrost: całkowity przychód firmy wzrósł o 7,4% w porównaniu z zeszłym rokiem i osiągnął 28,8 miliarda juanów (4 miliardy dolarów), a zysk wzrósł o 8,6% — do 18,5 miliarda juanów (2,5 miliarda dolarów).
Specjalną dumą dla NetEase stały się wyniki segmentu gier. Przychody z gier online wyniosły prawie 97,5% całkowitych wpływów, co oznacza wzrost o 2,3% w porównaniu do ubiegłego roku. To świadczy o rosnącej popularności produktów gier firmy.
Do najbardziej spektakularnych osiągnięć należy gra Where Winds Meet, która zadebiutowała w grudniu 2024 roku. Do marca 2025 roku przekroczyła próg 30 milionów graczy. NetEase zauważa również stabilny sukces gier Identity V i Marvel Rivals, a także udany launch Once Human na platformach mobilnych.
„Rozpoczęliśmy rok 2025 z pewnym dynamizmem, dzięki ciągłej innowacyjności i nowym projektom, które rozszerzają naszą obecność w różnych gatunkach i spotykają się z pozytywnym odzewem graczy na całym świecie”, powiedział dyrektor generalny NetEase William Ding.
Podkreślił także, że długoterminowe franczyzy firmy nadal prosperują dzięki jakościowym aktualizacjom i ciągłemu doskonaleniu doświadczeń gier. „Dążymy do odkrywania nowych możliwości w grach, pozostając wierni innowacjom i długoterminowej pracy, współpracując z najlepszymi talentami i strategicznymi partnerami”, dodał Ding.
Źródło: NetEase