Opracowanie remastera oryginalnego Fallout "praktycznie niemożliwe", - twórca

Po sukcesie Oblivion Remastered gracze zaczęli masowo prosić o remaster oryginalnego Fallout. Jeden z twórców gry, Tim Cain (Tim Cain), w filmie na YouTube wyjaśnił, dlaczego to prawie niemożliwe.
Co jeszcze wiadomo
Jego zdaniem, po zwolnieniu z Interplay nakazano mu nie zostawiać kopii kodu Fallout. Nie tylko zniszczył główne pliki, ale także wszystkie prototypy i biblioteki, przez co nawet jego stare domowe projekty przestały działać.
Pomimo to, Rebecca Heineman (Rebecca Heineman), współzałożycielka Interplay, twierdzi, że ma częściowe kopie kodu. Ale przeszkody prawne i techniczne pozostają poważne. Na przykład, licencje muzyczne uzyskane w 1997 roku nie zezwalają na ponowne wykorzystanie utworów w nowych wersjach. Filmy były tworzone w starych formatach, które dziś są niekompatybilne, a sam kod był zbierany za pomocą narzędzi, które już nie istnieją.
Cain również uważa, że współcześni gracze nie zaakceptują oryginalnego interfejsu i skomplikowanych mechanik Fallout. Aby uczynić grę wygodną teraz, trzeba by ją było praktycznie stworzyć od nowa - a to już nie remaster, lecz zupełnie nowy projekt.