Xiaomi wyprzedziła Apple i Huawei na światowym rynku smart godzin i opasek fitness
Agencja analityczna Canalys opublikowała raport z pierwszego kwartału 2025 roku na rynku elektroniki noszonej — w tę kategorię wchodzą obecnie popularne smart godziny i opaski fitness.
Co wiadomo
Analitycy stwierdzili, że w pierwszych trzech miesiącach 2025 roku liderem wśród producentów wspomnianych gadżetów została chińska firma Xiaomi z 8,7 mln dostarczonych urządzeń, zajmując 19% rynku. Firma wykazuje wzrost sprzedaży na poziomie 44%, co w dużej mierze było możliwe dzięki aktualizacji serii Smart Band i Watch, a także wydaniu dostępnych produktów pod marką Redmi.
Drugą pozycję zajęła Apple, sprzedając 7,6 mln urządzeń, co stanowi 16% światowego rynku.
Na trzecim miejscu znajduje się jeszcze jeden chiński gigant Huawei, który nieznacznie ustępuje Amerykanom i sprzedał 7,1 mln gadżetów, zdobywając 15% rynku.
Na czwartej pozycji znajduje się Samsung z 4,9 mln noszonych urządzeń i 11% rynku, a piątą pozycję zajmuje Garmin z 1,8 mln dostaw i 4% udziału w rynku.
Warto zauważyć, że zainteresowanie smart zegarkami i opaskami fitness jest na wysokim poziomie i wzrosło o 13% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku — sprzedaż osiągnęła 46,6 mln sztuk.
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej
Źródło: Canalys