Z piekła produkcji nie było wyjścia: Jason Schreier ujawnia powody anulowania Black Panther i zamknięcia studia Cliffhanger Games

Kilka dni temu stało się jasne, że Electronic Arts podjęło decyzję o całkowitym anulowaniu rozwoju superbohaterskiego akcji Black Panther na podstawie komiksów Marvela oraz zamknięciu studia Cliffhanger Games, które zostało specjalnie stworzone dla tego projektu.
W sieci natychmiast pojawiło się wiele spekulacji, a aby wyjaśnić sytuację, swoimi informacjami podzielił się jeden z najbardziej autorytatywnych dziennikarzy branży gier, Jason Schreier.
Czego się dowiedziano
W swoim artykule na Bloomberg Schreier wyjaśnił, że "Czarna Pantera" wpadła w prawdziwe piekło produkcyjne, z którego praktycznie nie było żadnych szans na wydostanie się. Według jego danych, zespół Cliffhanger pracował nad grą przez cztery lata, ale projekt nigdy nie opuścił wstępnej produkcji.
Twórcy napotykali ogromne trudności na wszystkich etapach preprodukcji, od zatrudniania wykwalifikowanych pracowników po prezentację swoich pomysłów kierownictwu. Ponadto w studiu nie było jasnej wizji ostatecznej koncepcji gry.
Schreier ujawnili także niektóre szczegóły fabuły Black Panther: w centrum fabuły mieli znaleźć się T'Challa (T'Challa), Killmonger (Killmonger) i Shuri (Shuri), którzy mieli walczyć z innymi postaciami o prawo do zostania nową Czarną Panterą.
Podstawowym gameplayem anulowanej gry planowano system przypominający Nemesis z trylogii Middle-earth: Shadow of ..., który miał wpływać na zachowanie postaci w zależności od działań gracza. Otrzymywałyby one słabości, wzmocnienia, tworzyłyby sojusze, rywalizowałyby ze sobą, organizowały zasadzki i ogólnie zachowywałyby się jak orki z gry na podstawie "Władcy Pierścieni".
Taki system wybrano nieprzypadkowo, ponieważ Cliffhanger składało się z byłych pracowników Monolith Productions, którzy byli autorami Middle-earth i technologii Nemesis.
W marcu w zespole pojawiła się nadzieja, że jednak uda im się przejść do etapu pełnej produkcji, ale EA okazała się niezwykle rozczarowana brakiem wyników, anulowała grę i zamknęła studio.
Źródło: Bloomberg