Nieudany debiut Nintendo Switch 2 w USA: gracze zgłaszają masowe odwołania zamówień przedpremierowych na konsolę

Nieudany debiut Nintendo Switch 2 w USA: gracze zgłaszają masowe odwołania zamówień przedpremierowych na konsolę
Nintendo Switch 2. Źródło: Nintendo

Już 5 czerwca na rynku zadebiutuje długo oczekiwana konsola Nintendo Switch 2. Jednak zamiast radosnego oczekiwania, tysiące fanów napotkały prawdziwe rozczarowanie: duże sieci detaliczne w USA zaczęły kontaktować się z klientami, aby poinformować ich o odwołaniu zamówień przedpremierowych zaledwie kilka dni przed oficjalnym wydaniem konsoli.

Co wiadomo

Setki wpisów pojawiły się w mediach społecznościowych od niezadowolonych klientów Walmart, Target i GameStop, którzy skarżą się na odwołanie swoich zamówień, czasami bez uprzedzenia. Niektórzy klienci informują, że powiedziano im, iż sklepy detaliczne "wyczerpały zapasy", podczas gdy innym zgłoszono problemy z przetwarzaniem płatności.

Jeden przedstawiciel obsługi klienta Walmart rzekomo powiedział jednemu z klientów: "Z przykrością informuję, że zamówienie zostało odwołane z powodu dużej liczby zamówień". To sugeruje, że popyt znacznie przewyższył podaż, lub że istnieją problemy z logistyką i dystrybucją.

"Zidentyfikowaliśmy małą grupę klientów, których zamówienia, niestety, ucierpiały z powodu błędu systemowego", napisano w oświadczeniu prasowym Target. "Rozumiemy, jak ekscytujące jest uruchomienie tego nowego produktu, i staramy się, aby ci klienci byli zadowoleni". Choć Target przyznaje problem, nie zmniejsza to rozczarowania tych, którzy czekali miesiącami na swoją konsolę.

Ta wiadomość pojawiła się zaledwie kilka dni po tym, jak brytyjski detalista gier GAME również wydał oświadczenie, w którym przyznał, że w zeszłym tygodniu musiał odwołać "niektóre" zamówienia przedpremierowe na Nintendo Switch 2. Firma, należąca do Sports Direct, nie wyjaśniła, dlaczego zamówienia musiały zostać anulowane ani ile zamówień ucierpiało, ale przeprosiła w deklaracji umieszczonej na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych, zamykając możliwość komentarzy. To wskazuje na to, że problem ma charakter globalny i może być związany z trudnościami produkcyjnymi lub logistycznymi samej Nintendo.

Teraz pozostaje tylko mieć nadzieję, że Nintendo i jej partnerzy będą w stanie szybko rozwiązać te problemy i zapewnić dostępność konsoli dla wszystkich chętnych.

Źródło:?@MechaPaddington

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();