Epoka dobiegła końca: producent XDefiant, Mark Rubin, opuszcza przemysł gier po zamknięciu serwerów strzelanki Ubisoft
Świat przemysłu gier żegna jednego ze swoich weteranów, ponieważ po oficjalnym zakończeniu pracy serwerów strzelanki Ubisoft XDefiant, producent gry oraz 20-letni weteran branży Mark Rubin ogłosił swoje odejście z przemysłu gier.
Co wiadomo
Znaczna część wpisu Rubina poświęcona jest zamknięciu serwerów XDefiant, jednak zaznaczył również, że opuszcza branżę. "Co do mnie, zdecydowałem się opuścić branżę i spędzać więcej czasu z rodziną, więc niestety, nie usłyszycie o tym, że tworzę jeszcze jedną grę", — napisał Rubin.
W innych częściach swojego wpisu Rubin opisał również sukces, jaki XDefiant początkowo odniósł, gdy gra zadebiutowała w zeszłym roku, podkreślając, że projekt zdołał przyciągnąć wielu graczy, mimo bardzo ograniczonego marketingu. Jego zdaniem, XDefiant wykazał najszybsze przyciąganie graczy w pierwszych tygodniach wśród wszystkich gier Ubisoft.
"W rzeczywistości, powiedziałbym, że z tą grą wydarzyło się coś wyjątkowego, ponieważ mimo że mieliśmy bardzo mało marketingu, osiągnęliśmy najszybsze przyciąganie graczy w pierwszych kilku tygodniach dla gry Ubisoft dzięki temu, że wszyscy mówiliście o grze i promowaliście ją", — napisał Rubin. "Jednak, niestety, z powodu ograniczonego lub brakującego marketingu, szczególnie po premierze, nie przyciągaliśmy nowych graczy po początkowej premierze".
Jeśli chodzi o przyczyny, dla których XDefiant zaczęło tracić graczy, co doprowadziło do ostatecznego zamknięcia serwerów, Rubin zaznaczył, że było kilka różnych czynników, w tym rosnący dług technologiczny dla deweloperów, który powstał z powodu użycia silnika, który w rzeczywistości nie był przeznaczony do szybkich strzelanek wieloosobowych. Kod sieciowy gry również ucierpiał z podobnych powodów, ponieważ silnik nie radził sobie dobrze z graczami o niestabilnym połączeniu.
XDefiant została zamknięta po zakończeniu swojego ostatniego sezonu, który rozpoczął się jeszcze w grudniu. W ramach sezonu gra otrzymała trzy nowe frakcje i 13 nowych map, ale niestety okazało się to niewystarczające, aby uratować projekt.?
Źródło:?@PixelsofMark