Hothatch Peugeot 208 GTi powrócił i teraz jest to 280-konny samochód elektryczny

Hothatch Peugeot 208 GTi powrócił i teraz jest to 280-konny samochód elektryczny
Peugeot E-208 GTi . Źródło: Peugeot

Peugeot przywrócił „usportowioną” wersję kompaktowego hothatcha 208 do oferty po sześciu latach przerwy. Odrodzony model pod oznaczeniem E-208 GTI został oficjalnie zaprezentowany podczas wyścigów długodystansowych „24 godziny Le Mans 2025”.

Co wiadomo

Model 208/e-208 zbudowany jest na platformie Stellantis e-CMP, która jest również wykorzystywana przez Fiata 600 i Alfę Romeo Junior. Nic dziwnego, że e-208 GTI ma wiele wspólnego z gorącymi elektrycznymi wersjami tych aut — Abarth 600e Scorpionissima i Alfa Romeo Junior Veloce. Ten sam elektryczny silnik generuje 280 koni mechanicznych i 345 Nm momentu obrotowego na przednie koła. Jednak Peugeot deklaruje małą przewagę w dynamice: przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy w porównaniu do 5,9 u Alfy i Abartha.

1
2

Bateria o pojemności 54 kWh zapewnia zasięg 350 km w cyklu WLTP. Ładowanie z domowej stacji (7,4 kW) trwa 4 godziny 40 minut. Istnieje funkcja ograniczenia ładowania do 80% do codziennego użycia. Na szybkiej stacji ładowania o mocy 100 kW samochód ładowany jest z 20% do 80% w mniej niż 30 minut. Wprowadzona została również funkcja V2L — możliwość zasilania zewnętrznych urządzeń z akumulatora samochodu, na przykład ładowania roweru elektrycznego.

1
2
3

Zawieszenie wersji GTI jest obniżone o 30 mm, a rozstaw kół zwiększony o 56 mm z przodu i 27 mm z tyłu — co nadaje GTI bardziej sportowy wygląd, przypominający legendarny model 205 GTI 1.9. Nawet 18-calowe felgi z wieloma szprychami i czerwonymi literami GTI na środku nawiązują do klasyki. Czerwone akcenty są obecne wszędzie: na poszerzeniach nadkoli, grillu, reflektorach, czterotłoczkowych hamulcach z tarczami o średnicy 355 mm. Wnętrze z czerwoną podświetleniem, dywanikami, pasami bezpieczeństwa, przeszyciami na panelach i sportowych fotelach z centralnym czerwonym pasem — wszystko to hołd dla designu 205 GTI.

Ceny nowego Peugeot E-208 GTI nie zostały jeszcze ogłoszone.

Źródło: Peugeot

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();