Wojna konsolowa trwa: Sony skomentowało możliwe wycofanie się Xboxa z rynku oraz ujawniło prawdziwy powód, dla którego chmurowe granie wciąż przegrywa z konsolami

Wojna konsolowa trwa: Sony skomentowało możliwe wycofanie się Xboxa z rynku oraz ujawniło prawdziwy powód, dla którego chmurowe granie wciąż przegrywa z konsolami
Xbox Series i PlayStation 5. Źródło: Sony, Xbox

Podczas niedawnego raportu Sony ujawniono wiele informacji na temat planów dotyczących Sony Interactive Entertainment oraz, odpowiednio, PlayStation. Ale najciekawsze są myśli na temat prawdopodobieństwa, że Microsoft opuści biznes konsolowy. To pytanie nurtuje miliony graczy, a prezydent i dyrektor generalny SIE Hidenaki Nishino dał swoją szczera odpowiedź.

Co wiadomo

Gdy zapytano go, czy brak konkurenta w postaci Xboxa w przyszłości będzie dobry czy zły dla firmy, Nishino odpowiedział, że pewien poziom konkurencji jest korzystny dla branży. "Uważamy więc, że konkurencja w biznesie jest zdrowa i popycha nas do innowacji," powiedział Nishino. "Jest kilku uczestników, którzy razem napędzają ogólną branżę gier, i chociaż badane są nowe modele interakcji, ostatecznie uważa, że to dobrze. Jednak, jak już wcześniej wspomniałem, jesteśmy pewni naszej obecnej strategii. Nie mamy pilnej potrzeby zmieniać kursu, ale będziemy nadal odpowiednio monitorować trendy w grach w razie potrzeby".

Nishino mówił również o wielu innych rzeczach dotyczących przyszłości PlayStation. Odpowiadając na pytanie o PlayStation, Nishino mówił, że chociaż chmurowe streamowanie jest interesującą technologią, w której stale postępuje, brak kontroli firmy nad stabilnością sieci pozostaje problematyczny. Ostatecznie, Nishino zaznacza, że ta technologia okazuje się droższa dla firmy niż po prostu sprzedaż gier w bardziej tradycyjny sposób.

"Chmurowe streamowanie rozwija się dobrze z technicznego punktu widzenia, co zademonstrowaliśmy za pomocą naszych ofert, ale stabilność sieci od końca do końca nie jest pod naszą kontrolą," powiedział Nishino. "A wyższy koszt za czas gry w porównaniu do tradycyjnego modelu konsolowego pozostaje problemem."

"Chmurowe granie coraz częściej staje się dodatkową opcją dla graczy w dostępie do treści, ale uważamy, że większość graczy nadal woli cieszyć się grami bez zależności od warunków sieciowych. I PS5 oraz PS5 Pro, moim zdaniem, potwierdziły tę tezę".

Źródło:?Pure Xbox

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();