Honda zaintrygowała kompaktowym elektrykiem w stylu kei car

Honda zaintrygowała kompaktowym elektrykiem w stylu kei car
Honda Super EV Concept. Źródło: Honda

Honda przygotowuje się do lipcowego festiwalu prędkości w Goodwood (Goodwood Festival of Speed), gdzie zaprezentuje kilka nowości. Japońska firma przedstawi finalną wersję gorącego hatchbacka Civic Type R Ultimate Edition, nowego Prelude i niezwykłego crossovera 0 SUV. Jednak największą tajemnicą będzie koncept o głośnej nazwie Super EV.

Co wiadomo

Honda na razie trzyma w tajemnicy szczegóły dotyczące kompaktowego modelu w kamuflażu. Istnieją jednak podejrzenia, że może to być konceptualna wersja następcy hatchbacka Honda e, którego produkcję zakończono w styczniu 2024 roku.

Prostokątna forma i wysoki dach przypominają japońskie kei car – zwłaszcza model N-One, który jest sprzedawany w Japonii. Prawda jest taka, że nie wiadomo, czy te samochody są ze sobą powiązane. N-One wykorzystuje tylko benzinowy silnik trzycylindrowy o pojemności 658 centymetrów sześciennych.

Super EV wygląda nie mniej niż wcześniejsze Honda e. Jeśli wymiary są podobne, będzie zauważalnie dłuższy od N-One. Zgodnie z japońskimi przepisami kei car nie mogą mieć więcej niż 3,4 metra długości, a wycofany z produkcji Honda e był prawie o pół metra dłuższy.

Honda nazywa nowość samochodem klasy A. Według europejskich norm to klasa Hyundai i10, Kia Picanto lub wycofanego Volkswagena e-Up. Wśród elektryków najbliższym konkurentem jest Hyundai Inster. Przy okazji, Koreańczycy stosują podobną strategię: Inster oparty jest na modelu Casper, który jest koreańskim odpowiednikiem kei car.

Mimo że Honda nazywa samochód konceptem, Super EV wygląda prawie gotowy do produkcji. O tym świadczą standardowe lusterka, funkcjonalny dolny wlot powietrza i normalne koła. Zwykle koncepty są projektowane z maksymalnym futurystycznym stylem i montowane na ogromnych felgach, ale tutaj tego nie ma.

Obok zamkniętego logo widać klapkę portu ładowania. Na górnej części przedniej szyby zamontowane są czujniki światła i deszczu. Honda wybrała duże tradycyjne klamki zamiast ukrytych. Poziome szczeliny w zamkniętej kratce grilla mogą służyć do chłodzenia.

Koncept z prawym kierownictwem ma numery rejestracyjne — wygląda na to, że Honda już testuje go na drogach Wielkiej Brytanii. Wewnątrz widać część tabletowego wyświetlacza multimedialnego, wystającego z deski rozdzielczej.

Fioletową folię z konceptu zdjąą na festiwalu prędkości w Goodwood, który odbędzie się od 10 do 13 lipca 2025 roku. Wtedy też dowiemy się, co kryje się pod tajemniczą nazwą Super EV. Jeśli Honda rzeczywiście tworzy przystępnego elektrycznego kei cara dla Europy, może to być ciekawa alternatywa dla drogich miejskich elektryków przy właściwej polityce cenowej.

Źródło: Honda

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();