Koniec marzeń o samochodach elektrycznych: Audi zrezygnowało z planu na zostanie całkowicie elektryczną marką

Koniec marzeń o samochodach elektrycznych: Audi zrezygnowało z planu na zostanie całkowicie elektryczną marką
Samochody elektryczne Audi. Źródło: Audi AG

Audi oficjalnie zrezygnowało z planów zakończenia produkcji silników spalinowych do 2033 roku. Firma pozostanie "elastyczna" w przewidywalnej przyszłości, uważnie obserwując warunki rynkowe.?Decyzja jest spodziewana i podąża za przykładem kilku konkurentów, którzy już odłożyli swoje strategie elektryczne na rzecz wielokierunkowego podejścia.

Co wiadomo

Ostatni nowy benzynowy samochód Audi miał zadebiutować w 2026 roku, ale teraz to już nieaktualne. Dyrektor generalny Audi Gernot D ö lner powiedział Autocar, że firma postanowiła "przedłużyć produkcję poza wcześniej ogłoszone terminy zakończenia". Dodał, że plany całkowicie elektrycznej przyszłości ustalało poprzednie kierownictwo.

"Audi uruchomi od 2024 do 2026 roku zupełnie nową linię samochodów z silnikami spalinowymi i modelami typu plug-in hybrid. To daje nam pełną elastyczność na co najmniej siedem-osiem, a może i dziesięć lat. A potem zobaczymy, jak będą się rozwijać nasze rynki," powiedział D ö lner w wywiadzie.

Decyzja o przedłużeniu produkcji silników spalinowych dotyczy także przyszłych modeli RS z podziału Audi Sport. Na przykład, następna generacja RS6 oczekiwana jest z hybrydowym układem napędowym. Co więcej, D ö lner uważa, że udział Audi w Formule 1 może "zainspirować do przemyśleń o samochodach przyszłości".

Według kierownictwa, Audi nie zrobi swojej wersji małych elektrycznych samochodów VW ID.2, Skoda Epiq i Cupra Raval. Ale potwierdził informacje o elektrycznym samochodzie wielkości A3, który teraz jest opracowywany jako osobny model i zadebiutuje w 2026 roku. Oznacza to, że A3 i Q3 staną się modelami wejściowymi w ofercie Audi po zakończeniu produkcji mniejszych modeli A1 i Q2.

Na koniec, dyrektor generalny Audi potwierdził, że marka poprowadzi rozwój architektur sprzętowych i programowych grupy VW dla dużych modeli. W tym nadchodzącą skalowalną platformę SSP, która ma się pojawić w latach 2027-2028.

Początkowo SSP była planowana jako czysto elektryczna architektura. Jednak niedawno okazało się, że będzie ona kompatybilna także z silnikami spalinowymi jako generatorami dla silników elektrycznych (tzw. range-extender).

Źródło: Autocar

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();