Toyota uruchomiła wodórkowe ciężarówki do dostarczania części w Europie

Toyota uruchomiła wodórkowe ciężarówki do dostarczania części w Europie
Ciężarówka VDL z ogniwami paliwowymi Toyota. Źródło: Toyota

Toyota zaczęła korzystać z ciężarówek na ogniwa paliwowe wodoru do transportu części samochodowych po trasach logistycznych w Europie. Pojazdy nie emitują do atmosfery nic poza parą wodną.

Co wiadomo

40-tonowe ciężarówki zostały opracowane przez holenderską firmę VDL Groep, a pod kabiną znajduje się system ogniw paliwowych Toyota. Po udanych testach pierwszego prototypu w Belgii, Toyota wprowadziła do eksploatacji kolejne cztery pojazdy. Teraz regularnie kursują między belgijskim centrum części w mieście Diest a Francją (Lille), Niemcami (Kolonia) i Holandią (Rotterdam i Weesp).

1
2

W projekcie biorą również udział partnerzy Toyota w logistyce: Vos Transport Group, CEVA Logistics, Groupe CAT i Yusen Logistics. Wspólnie z nimi firma będzie monitorować, jak wodórkowe ciężarówki radzą sobie z codziennymi obowiązkami. A ilości tutaj są niemałe: centrum logistyczne Toyoty w Belgii przetwarza codziennie ponad 500 tysięcy części i akcesoriów.

Toyota twierdzi, że wodórkowe ciężarówki pod względem parametrów nie ustępują dieslom: mają podobny ciąg, zasięg do 400 km na jednym tankowaniu. Ale nie emitują żadnego hałasu ani drgań, co czyni podróż wygodniejszą.

Źródło: Toyota

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();