Intel zamyka dział zajmujący się produkcją chipów samochodowych i zwalnia większość jego pracowników

Intel zamyka dział zajmujący się produkcją chipów samochodowych i zwalnia większość jego pracowników
Ilustracyjne zdjęcie. Źródło: OregonLive

Intel postanowiła ostatecznie zwolnić tempo w wyścigu o technologie samochodowe. Firma ogłosiła zamknięcie swojego działu motoryzacyjnego oraz masowe zwolnienia pracowników tego kierunku. Ta decyzja jest częścią szerokiej strategii redukcji kosztów i przeglądu priorytetów biznesowych. O tym informuje wydanie?OregonLive,?po zbadaniu komunikatu Intel do swoich pracowników.

Co wiadomo

Zgodnie z informacjami przedstawicieli Intel, firma spełni wszystkie aktualne zobowiązania wobec klientów, ale „większość” pracowników działu motoryzacyjnego straci pracę. W oficjalnym oświadczeniu firma podkreśliła, że koncentruje się na kluczowych kierunkach - rozwiązaniach dla klientów i centrach danych, pomijając niszowe branże, takie jak motoryzacyjna.

Warto jednak zauważyć, że dział motoryzacyjny nigdy nie był głównym źródłem dochodów Intel. Jednak sam fakt - że ponad 50 milionów samochodów na świecie korzysta z procesorów Intel - wygląda imponująco. Te chipy wspierają elektryczne pojazdy, poprawiają wydajność i dostarczają informacji kierowcom.

Jednakże spółka-córka Mobileye, która zajmuje się opracowaniem technologii dla autonomicznego prowadzenia, będzie działać nadal - redukcje jej nie dotkną.

Nowy CEO Intel Lip-Bu Tan, który dołączył do firmy w marcu 2025 roku, ostrzegał o kilku miesiącach zwolnień z powodu spadku sprzedaży i niezbyt obiecującej prognozy dotyczącej zysków. Zamiast głośnych wywiadów i obietnic wybrał metodę cichych, ale bolesnych reform.

Zamknięcie działu motoryzacyjnego nie jest jedynym krokiem. Intel już poinformowała pracowników produkcji o redukcjach na poziomie 20%, począwszy od lipca. A dział marketingu zostanie całkowicie przekazany firmie doradczej Accenture. Ludzki marketing, jak się wydaje, zastąpią tańsze boty z AI.

Słowem, Intel przyspiesza swoją transformację. A czy stanie się efektywniejsza - pokaże czas. Ale autopilotem to już na pewno się nie obejdzie.

Źródło: OregonLive
?

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();