Firma byłego dyrektora technicznego Tesla daje drugie życie starym akumulatorom elektrycznych samochodów

Firma byłego dyrektora technicznego Tesla daje drugie życie starym akumulatorom elektrycznych samochodów
Ilustracyjne zdjęcie systemu stacjonarnego magazynowania energii firmy Redwood Materials. Źródło: Redwood Materials

Firma Redwood Materials ogłosiła w czwartek, że przetwarza stare akumulatory elektrycznych samochodów na systemy magazynowania energii. Główną cechą tego podejścia jest to, że używane akumulatory są „znacznie tańsze” od nowych.

Co wiadomo

Zakład przetwarzania i produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych Redwood Materials został założony w 2017 roku przez byłego dyrektora technicznego Tesla JB Straubela. W celu zarządzania projektami systemów magazynowania energii firma stworzyła nowe pododdział Redwood Energy. Jej zadaniem jest wyprowadzenie „zużytych, ale funkcjonalnych” akumulatorów dla samochodów elektrycznych z strumienia przetwarzania oraz przekształcenie ich w „tanie, duże” systemy magazynowania energii, które mogą pomóc w zamknięciu krytycznych luk w systemie energetycznym.

Redwood twierdzi, że rocznie otrzymuje ponad 20 GWh akumulatorów — co odpowiada 250 000 elektrycznych samochodów — co stanowi około 90 procent wszystkich akumulatorów litowo-jonowych i materiałów akumulatorowych przetwarzanych w Ameryce Północnej. Często akumulatory, które otrzymuje do przetworzenia, wciąż mają wysoką pojemność energetyczną — do 50 procent. Są to akumulatory, które nie nadają się już do zasilania elektrycznego samochodu, ale wciąż mają wystarczający potencjał, aby służyć innemu celowi.

Dlatego zamiast przetwarzać wciąż działające akumulatory, Redwood przekształca je w stacjonarne systemy magazynowania. Firma twierdzi, że to obiecujący kierunek działalności, ponieważ coraz więcej akumulatorów elektrycznych samochodów osiąga koniec swojego cyklu życia. Redwood ocenia, że tylko w tym roku z dróg Ameryki zjedzie ponad 100 000 elektrycznych samochodów.

Redwood już wdrożyła swoją pierwszą sieć energetyczną o mocy 12 MW i pojemności 63 MWh — znajduje się ona na kampusie firmy w Nevadzie i jest używana do zasilania modułowego centrum przetwarzania danych firmy Crusoe. Redwood nazywa to „największym wdrożeniem akumulatorów z recyklingu na świecie”, z wystarczającą ilością energii do zasilania „9000 domów, obsługi 20 przejazdów pociągiem Amtrak między Nowym Jorkiem a Waszyngtonem, Dystrykt Kolumbii, lub ładowania elektrycznego samochodu do podróży na 240 000 mil — odległość do Księżyca”.

W swojej pracy Redwood używa akumulatorów Tesla/Panasonic oraz akumulatorów od Forda, Toyoty, Nissana, Specialized, Amazona, Lyfta, Rad Power Bikes, Lime i innych. Firma produkuje również anody i katody, krytyczne komponenty akumulatorów, w zakładzie w Południowej Karolinie.

Akumulatory przetwarzane przez firmę Redwood MaterialsMagazyn energii wdrożony przez firmę Redwood

Źródło: TheVerge

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();