Audytorium Rust na Steam przekroczyło 20 milionów graczy: popularny symulator przetrwania będzie nadal aktywnie aktualizowany

Audytorium Rust na Steam przekroczyło 20 milionów graczy: popularny symulator przetrwania będzie nadal aktywnie aktualizowany
Sztuka Rust. Źródło: Steam

Rust jest jednym z najbardziej udanych symulatorów przetrwania w historii tego gatunku. Gra zadebiutowała wczesnym dostępem w 2013 roku i do dziś cieszy się ogromną popularnością oraz ustanawia nowe rekordy frekwencji.

Studio Facepunch opublikowało film poświęcony rozwojowi Rust w pierwszej połowie 2025 roku, w którym podzieliło się kilkoma ważnymi wiadomościami o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości gry.

Co wiadomo

Twórcy poinformowali, że tylko w Steam sprzedano ponad 20 mln kopii Rust, a oprócz tego gra jest dostępna na PlayStation i Xbox, gdzie również cieszy się dużą popularnością.

Symulator przetrwania uzyskał ponad 1 milion recenzji, z czego 87% jest pozytywnych. Taka uwaga i miłość społeczeństwa jest w dużej mierze zapewniona przez regularne aktualizacje zawartości, których od momentu premiery Rust ukazało się już 380!

Co do planów na przyszłość, Facepunch Studios obiecuje następujące nowości:

  • w sierpniu zostanie przeprojektowany tryb hardcore, a w grze pojawi się “kilka długo oczekiwanych ulepszeń;
  • później w 2025 roku zadebiutuje Naval Update, który pozwoli na budowanie łodzi. Otrzymają one szczegółową personalizację i umożliwią prowadzenie walk na wodzie.
  • w planach jest dodanie nowych zwierząt i poprawa zachowania AI;
  • w Rust przygotowywana jest kolaboracja z Warhammer oraz inne wydarzenia, ale szczegóły na ich temat deweloper nie ujawnia.

Źródło: Facepunch

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();