Nie chodzi o pieniądze: firma Krafton zdementowała materialne zainteresowanie przeniesieniem premiery Subnautica 2

Nie chodzi o pieniądze: firma Krafton zdementowała materialne zainteresowanie przeniesieniem premiery Subnautica 2
Plakat Subnautica 2. Źródło: Steam

Dziś informowaliśmy, że premiera wczesnej wersji symulatora przetrwania Subnautica 2 została przeniesiona na 2026 rok.

Przeniesienie premiery to norma w branży gier, ale tym razem rezonans wydarzenia nadał artykuł dziennikarza Bloomberga Jasona Schreiera, w którym stwierdzono, że wydawnictwo Krafton podjęło ten krok, aby nie płacić studiu Unknown Worlds obiecanego bonusu w wysokości 250 milionów dolarów.

Co wiadomo

Informacje dostarczone przez Schreiera wydawały się graczom niesprawiedliwe, a w komentarzach pod nowym teaserem gry zaczęli domagać się od Krafton wypłaty uzgodnionej premii dla utalentowanych deweloperów.

Przedstawiciel Krafton skomentował dla wydania GamesRadar, w którym zdementował słowa Schreiera. Powiedział, że przeniesienie Subnautica 2 jest podyktowane wyłącznie koniecznością poprawy jakości gry i nie ma związku z zobowiązaniami finansowymi.

Decyzja została podjęta wyłącznie w oparciu o nasze zobowiązanie do jakości i chęć zapewnienia graczom najlepszych doświadczeń. Nie wpłynęły na nią żadne umowy ani okoliczności finansowe. Ponadto decyzja ta była omawiana już przed niedawnymi zmianami w kierownictwie studia.

Pytanie pozostaje: jeśli przeniesienie nie ma związku z interesami finansowymi wydawnictwa, to czy deweloperzy Subnautica 2 otrzymają obiecaną premię?

Przypominamy, że Subnautica 2 jest tworzona na PC (Steam, Epic Games Store) i Xbox Series, w tym Game Pass.

Źródło: GamesRadar

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();