Nie chodzi o pieniądze: firma Krafton zdementowała materialne zainteresowanie przeniesieniem premiery Subnautica 2
Dziś informowaliśmy, że premiera wczesnej wersji symulatora przetrwania Subnautica 2 została przeniesiona na 2026 rok.
Przeniesienie premiery to norma w branży gier, ale tym razem rezonans wydarzenia nadał artykuł dziennikarza Bloomberga Jasona Schreiera, w którym stwierdzono, że wydawnictwo Krafton podjęło ten krok, aby nie płacić studiu Unknown Worlds obiecanego bonusu w wysokości 250 milionów dolarów.
Co wiadomo
Informacje dostarczone przez Schreiera wydawały się graczom niesprawiedliwe, a w komentarzach pod nowym teaserem gry zaczęli domagać się od Krafton wypłaty uzgodnionej premii dla utalentowanych deweloperów.
Przedstawiciel Krafton skomentował dla wydania GamesRadar, w którym zdementował słowa Schreiera. Powiedział, że przeniesienie Subnautica 2 jest podyktowane wyłącznie koniecznością poprawy jakości gry i nie ma związku z zobowiązaniami finansowymi.
Decyzja została podjęta wyłącznie w oparciu o nasze zobowiązanie do jakości i chęć zapewnienia graczom najlepszych doświadczeń. Nie wpłynęły na nią żadne umowy ani okoliczności finansowe. Ponadto decyzja ta była omawiana już przed niedawnymi zmianami w kierownictwie studia.
Pytanie pozostaje: jeśli przeniesienie nie ma związku z interesami finansowymi wydawnictwa, to czy deweloperzy Subnautica 2 otrzymają obiecaną premię?
Przypominamy, że Subnautica 2 jest tworzona na PC (Steam, Epic Games Store) i Xbox Series, w tym Game Pass.
Źródło: GamesRadar