John Wick Hex będzie zdjęta z sprzedaży z 17 lipca: kiedy licencja jest ważniejsza od treści

John Wick Hex będzie zdjęta z sprzedaży z 17 lipca: kiedy licencja jest ważniejsza od treści
John Wick Hex znika z cyfrowych witryn. Źródło: Big Fan Games

Taktyczna gra John Wick Hex, wydana w 2020 roku przez studio Bithell Games, zostanie usunięta z cyfrowych sklepów 17 lipca 2025 roku. Po tej dacie będą ją mogli kupić tylko ci, którzy już dokonali zakupu — przez Steam, PlayStation Store, Xbox Games Store lub Nintendo eShop.

Co wiadomo

Informację o usunięciu opublikował sam wydawca - Big Fan Games. To prawdopodobnie związane jest z wygaśnięciem licencji na własność intelektualną franczyzy John Wick, chociaż brak oficjalnego komentarza od Big Fan Games lub Lionsgate.

Dla cyfrowych platform taki krok to nie tylko usunięcie produktu. To przypomnienie o tym, jak kruche są prawa do treści. Z jednej strony platforma zyskuje stabilność — bez obciążania asortymentu przestarzałymi licencjami. Z drugiej zaś użytkownicy mają coraz mniej możliwości legalnego zakupu gier, które nawet technicznie są dostępne.

Firmy technologiczne powinny wziąć pod uwagę: termin licencji teraz wpływa na czas życia produktu. A to oznacza, że cyfrowa witryna wymaga przemyślenia — inaczej będzie przypominać tymczasowy magazyn, a nie bibliotekę.

Jak na razie właściciele John Wick Hex zachowują dostęp do pobierania i instalacji, ale nowe pokolenie graczy zostanie z urwaniem historii intelektualnej. Gra odchodzi w milczeniu — jak sam John Wick. Tylko teraz to stało się zasadą: licencja wygasła — treść zniknęła. Platformy coraz częściej czyszczą katalogi, jak najemnicy na kontrakcie.

Źródło: Big Fan Games

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();