Autorzy TES IV: Oblivion Remastered i MGS Δ: Snake Eater mają poważne problemy: studio Virtuos zwalnia ponad trzystu pracowników

Autor: Anton Kratiuk | 17.07.2025, 15:34
Autorzy TES IV: Oblivion Remastered i MGS Δ: Snake Eater mają poważne problemy: studio Virtuos zwalnia ponad trzystu pracowników Logo Virtuos. Źródło: Virtuos

Globalna fala zwolnień, która trwa już od kilku lat w branży gier, dotarła do studia Virtuos, które, pomimo sukcesu The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered i dużego zainteresowania publiczności Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, boryka się z poważnymi problemami i planuje zwolnić znaczną część pracowników.

Co wiadomo

Francuski dziennikarz Gauthier Andres poinformował, że w najbliższym czasie w Virtuos odbędzie się masowe zwolnienie, po którym około 300 pracowników będzie szukać nowej pracy. Podana liczba to 7% ogółu pracowników firmy. Zwalnianie dotknie biura w USA, Azji i Europie, w tym trzech francuskich oddziałów.

Autor sprecyzował, że głównym powodem takiej decyzji jest “napięcie w zespole”. Rzecz w tym, że sukces Oblivion Remastered nie poprawił sytuacji finansowej w studiu, ponieważ firma pracowała na podstawie umowy, która nie przewidywała premii ze sprzedaży gry. Studio otrzymało stałą opłatę za swoją pracę i nie mogło wynagrodzić pracowników za wykonaną pracę premiowymi wypłatami.

Oczywiście taka sytuacja nie zadowoliła deweloperów i zaczęli oni zgłaszać pretensje. Przeciwne zarzuty stawia również kierownictwo: uważa, że każdy pracownik powinien umieć głęboko współdziałać z generatywną AI, którą Virtuos aktywnie wdraża.

Francuski oddział Virtuos Lyon rozpoczął strajk i domaga się wycofania decyzji o zwolnieniach, przy tym, oficjalnie studio nadal milczy i nie komentuje sytuacji.

Źródło: \u202a@gautoz.cool\u202c