Ikonowy amerykański SUV Ford Bronco stał się samochodem elektrycznym, ale na razie tylko w Chinach
W Chinach zaprezentowano od razu dwie elektryfikowane wersje Forda Bronco — całkowicie elektryczną oraz hybrydową z wydłużonym zasięgiem (EREV). Produkcją zajmie się joint venture Forda i Jiangling Motors (JMC), a produkcja zostanie uruchomiona w prowincji Jiangxi.
Co wiadomo
Na razie Ford China ograniczył się do kilku teaserów nowości, główne cechy stały się znane dzięki certyfikacji w Ministerstwie Przemysłu i Informatyzacji ChRL (MIIT).
Wersja elektryczna to pięcioosobowy SUV o długości 5025 mm z rozstawem osi wynoszącym 2950 mm. Masa gotowa wynosi 2630 kg. Napęd — na cztery koła: silnik o mocy 130 kW z przodu i 202 kW z tyłu (w sumie — 232 kW lub 311 KM). Maksymalna prędkość wynosi 170 km/h.
Bronco EV zasila bateria LFP o pojemności 105,4 kWh produkcji BYD. Zgodnie z chińskim cyklem CLTC zasięg wynosi do 650 km. Na dachu zauważalny jest lidar, co wskazuje na zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS).
Hybryda z wydłużonym zasięgiem — Bronco EREV — otrzymała ten sam przedni silnik elektryczny i tylny o mocy 180 kW. Dodatkowo zamontowano silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra o mocy 110 kW. Nie jest on połączony z kołami i działa wyłącznie jako generator.
Pojemność baterii w wersji EREV wyniosła 43,7 kWh, co wystarcza na 220 km na napędzie elektrycznym. Z uwagi na silnik spalinowy całkowity zasięg może wynosić do 1220 km. Masa gotowa wynosi 2510 kg.
Premiera na rynku chińskim spodziewana jest w czwartym kwartale 2025 roku, eksport do krajów poza Chinami na razie nie jest potwierdzony.
Źródło: Carnewchina