Threads pokaże twórcom treści nowe szczegółowe statystyki

Serwis społecznościowy Meta Threads wprowadza nowe szczegółowe metryki w zakładce "Insights" – teraz twórcy mogą głębiej analizować skuteczność swoich postów i śledzić wzrost audiencji (TechCrunch).
Co nowego
- Rozszerzona zakładka "Interakcje": pokazano aktywność według polubień, odpowiedzi, cytatów i udostępnień – aby zrozumieć, który kontent wywołuje reakcje.
- Analiza subskrybentów: podział według wieku, płci i geografii – a także – wzrost w ujęciu miast i krajów w okresie od 7 do 90 dni.
- Trendy wykresów: dynamika wyświetleń konkretnego posta – przydatne do określenia wiralności.
- Źródła ruchu: dane o tym, skąd przychodzą widzowie – Threads, Instagram czy Facebook – pomagają ocenić międzyplatformową dystrybucję.
Co to daje
To pozwoli twórcom treści wizualnie zobaczyć, jaki kontent jest potrzebny audytorium, a jaki – nie. To umożliwi skupienie się tylko na aktualnych tematach i ustalenie tego na?podstawie jasnych wskaźników, a nie odczuć. Sama firma Meta również ma w tym interes, ponieważ im więcej wiralnego kontentu – tym więcej ludzi przejdzie na platformę.?
Dlaczego to jest teraz ważne
Threads dorównuje X pod względem popularności i stara się znaleźć nowe możliwości wzrostu: świeże dane pokazują 115 mln DAU w czerwcu 2025 – wzrost o 127 % rocznie, w porównaniu z 132 mln w X, których wskaźniki spadały. Serwis społecznościowy jest aktywny tylko wtedy, gdy są tam aktywni użytkownicy, więc Meta aktywnie wspiera twórców – pozwala reklamować i promować treści na Instagramie/Facebooku. Udoskonalona analityka pozwoli ocenić skuteczność epiku. Ponadto warto zrozumieć, że rosną również alternatywne tekstowe sieci społecznościowe – Bluesky i Mustodon. Serwis społecznościowy, który teraz zajmie dominującą pozycję, skazuje wszystkich innych na bycie outsiderami.
Przypominamy
Nowe funkcje są już dostępne w zakładce Insights – polecam ocenić sekcje Interakcje, Obserwujący, Trendy Efektywności, Źródła Ruchu. Planujecie rozwijać się na Threads – to będzie wasze główne narzędzie do śledzenia sukcesu i dostosowywania strategii. Threads staje się nie tylko serwisem społecznościowym, ale prawdziwą platformą do analizy i monetyzacji treści.
Źródło: techcrunch.com