Sony i Bandai Namco zawarli strategiczne partnerstwo biznesowe: co planują japońscy giganci?
Sony rozszerza współpracę z innymi dużymi firmami w branży gier, a dzisiaj japoński gigant ogłosił zawarcie strategicznego partnerstwa z jednym z największych wydawców gier w kraju — Bandai Namco.
Co wiadomo
Sony Group Corporation podpisała umowę o strategicznym partnerstwie biznesowym z Bandai Namco Holdings.
Sony nabędzie 16 milionów akcji Bandai Namco za 68 miliardów jenów (około 465 milionów dolarów), co odpowiada 2,5% całkowitej liczby papierów wartościowych Bandai Namco.
Bandai Namco i Sony od dawna współpracowały w ramach różnych projektów w takich dziedzinach jak gry, anime i muzyka. Teraz chcemy rozszerzyć tę współpracę na szerszy zakres. Obie firmy planują realizację inicjatyw, które obejmują rozszerzenie asortymentu produktów i usług opartych na własności intelektualnej Bandai Namco, wykorzystując mocne strony Sony w dziedzinach takich jak produkcja i dystrybucja anime oraz innej treści wideo, a także towarzyszącego mercha.
Planujemy również przeprowadzić szczegółowe omówienie wspólnego rozwoju i promocji własności intelektualnej, takiej jak anime i manga, oraz planowania i technicznej współpracy w zakresie wydarzeń rozrywkowych. Ponadto obie firmy planują zbadać możliwości wspierania twórców poprzez wspólny rozwój i wykorzystanie technologii oraz powiązanych z rozrywką usług, a także uczestniczyć w wspólnych inwestycjach i sojuszach biznesowych w obszarze interakcji z fanami.
Firmy na razie nie ujawnili swoich planów, ale w ostatnich latach Bandai Namco wydało wiele udanych gier, z których główną, jeżeli można tak powiedzieć, była Elden Ring od FromSoftware, na którą Sony od dawna zwróciło uwagę i podobno prowadzi rozmowy o zakupie jej firmy-matki Kadokawa Corporation. Może transakcja z Bandai Namco stanie się częścią złożonej strategii zakupu FromSoftware.
Źródło: Sony