Nissan zamknie fabryki w Meksyku, produkujące NP300/Navara, Infiniti QX50 i jeszcze kilka modeli
Firma Nissan Motor planuje zamknąć dwie swoje fabryki w Meksyku — CIVAC w Cuernavaca i wspólne przedsięwzięcie COMPAS w Aguascalientes. O tym poinformowało wydanie Automotive News, powołując się na źródła zaznajomione z planami firmy. Decyzja jest częścią globalnej strategii Re:Nissan mającej na celu optymalizację produkcji i obniżenie kosztów.
Co wiadomo
Zakład COMPAS (Cooperation Manufacturing Plant Aguascalientes), którym Nissan zarządza wspólnie z Mercedes-Benz, zakończy działalność na początku 2026 roku. Produkcja SUV-ów Infiniti QX50 i QX55 zostanie zakończona do końca 2025 roku, a produkcja Mercedesa-Benz GLB w pierwszym kwartale 2026 roku. To zakończy współpracę dwóch producentów samochodów, która zaczęła się prawie dziesięć lat temu.
Fabryka CIVAC — pierwszy zagraniczny zakład produkcyjny Nissana, otwarty w 1966 roku — zostanie zamknięta do marca 2027 roku. Obecnie produkuje się tam pickupy NP300 (w niektórych krajach znane jako Frontier lub Navara), a także w mniejszych ilościach — sedan Nissan Versa. Produkcja zostanie przeniesiona do innych zakładów firmy w Aguascalientes — A1, A2 i zakładu silników Powertrain.
Zamknięcie CIVAC i COMPAS jest częścią planu Re:Nissan, przedstawionego w maju 2024 roku. Zakłada on zakończenie działalności siedmiu z 17 fabryk Nissana na całym świecie i redukcję do 20 tysięcy miejsc pracy do 2027 roku. Już potwierdzono zamknięcie zakładów w oppamie (Japonia), Cordobie (Argentyna) i w jednym z zakładów w Indiach.
Zamknięcie CIVAC będzie znaczącym wydarzeniem dla Nissana w Ameryce Łacińskiej — fabryka była przez prawie sześć dekad kluczowym elementem regionalnej obecności marki. Jednak zakład w Aguascalientes, do którego przeniesie się montaż pickupów, jest bardziej technologiczny i efektywny.
Źródło: Automotive News