Analitycy: kapitalizacja branży gier wkrótce osiągnie 300 miliardów dolarów
Dochody i tempo wzrostu branży gier od dawna przewyższają podobne wskaźniki w filmie, muzyce i innych formach rozrywki. Ostatni rok był pełen skandali, masowych zwolnień, finansowych porażek i zamykania dużych firm, jednak eksperci nie mają wątpliwości, że branża gier będzie kontynuować aktywny rozwój.
Co wiadomo
Agencja analityczna PwC opublikowała badanie, zgodnie z którym do 2029 roku kapitalizacja rynku gier wideo przekroczy 300 miliardów dolarów. Dla porównania, w 2024 roku ta liczba wynosiła 224 miliardy dolarów.
Podczas gdy inne formy rozrywki, takie jak film i usługi streamingowe, przeżywają pewien spadek, gry znajdują się w stosunkowo stabilnej sytuacji i nie tracą popularności, zapewniając twórcom doskonałe dochody, a w pierwszej kolejności dotyczy to gier mobilnych.
Warto zauważyć, że rosną nie tylko dochody, ale i wydatki na produkcję gier. Tak, twórcy Star Citizen zebrali ponad 800 milionów dolarów z crowdfundingu (a gra wciąż nie jest bliska ukończenia), a budżet produkcji GTA VI, według plotek, osiąga 2 miliardy dolarów.
Źródło: PwC