Honda przedstawiła wersję produkcyjną elektrycznego samochodu N-One e:
Mały, ale efektowny — Honda N-One e: zadebiutował w kamuflażu na Festiwalu prędkości w Goodwood, a teraz został zaprezentowany w wersji produkcyjnej na krajowym rynku w Japonii.
Co wiadomo
N-One e: to kwadratowy miejski hatchback z wysokim dachem, z nadwoziem bez zbędnych elementów i małymi kołami. W przeciwieństwie do samochodu pokazu z poszerzonymi nadkolami, wersja produkcyjna ściśle podąża za japońskimi wymaganiami dla kei-cars, które ograniczają wymiary i moc.
Choć Honda na razie nie ujawniała wszystkich specyfikacji, można być pewnym, że długość modelu nie przekracza 3400 mm, a moc silnika elektrycznego nie jest wyższa niż 64 KM. Prawdopodobnie model otrzymał tę samą jednostkę napędową, co wyższy N-Van e: z zasięgiem do 245 km. Dzięki małej baterii, ładowanie DC na 50 kW pozwala naładować akumulator w około 30 minut.
Wnętrze wygląda prosto, ale nie tanio: są fizyczne przyciski, pokrętło głośności, znany z innych modeli selektor skrzyni biegów oraz osobny przycisk aktywacji trybu jazdy jedną pedałem. Pod ekranem multimedialnym znajduje się półka na smartfon (bez ładowania bezprzewodowego), a tylne siedzenia składają się w proporcji 50:50.
Główną niespodzianką była obsługa trybu V2L, która pozwala wykorzystać akumulator samochodu jako źródło zasilania, na przykład dla sprzętu domowego, laptopów lub rowerów elektrycznych. Do tego będzie potrzeba specjalnego adaptera z katalogu akcesoriów Honda. Oferowane są również diodowy wskaźnik ładowania na desce rozdzielczej oraz dekoracyjny zestaw pasków na nadwozie.
Honda N-One e:. Zdjęcie:?Honda
Sprzedaż w Japonii rozpocznie się we wrześniu. W tym samym miesiącu przewidziana jest również europejska premiera N-One na targach IAA w Monachium.
Źródło: Honda