MediaTek dogania Qualcomm w uruchamianiu gier PC na Android

MediaTek dogania Qualcomm w uruchamianiu gier PC na Android
Interfejs GameHub. Źródło: Androidauthority.com

Moc nowoczesnych procesorów mobilnych zbliżyła się już do mocy komputerów sprzed dekady. Umożliwiło to uruchamianie na telefonach i tabletach programów i gier, które istnieją tylko na PC. Jednak jeśli chodzi o emulację gier, tradycyjnie dominował Snapdragon. W wyniku specyfiki sterowników i niepełnego wsparcia dla API Vulcan, procesory Mediatek wykazywały znacznie gorsze wyniki. Niemniej jednak, czasy się zmieniają. Układy MediaTek Dimensity w końcu pokazują imponującą wydajność w zakresie uruchamiania gier PC na Android.

Nie ma magii w tym przełomie, aby osiągnąć wzrost wydajności, twórca emulatora GameHub całkowicie przepisał przetwarzanie instrukcji DirectX 9 – DirectX 11 dla rdzenia graficznego Mali. Zgodnie z oświadczeniem GameSir, wydajność na procesorach Mediatek teraz zrównała się, a w niektórych scenariuszach nawet przewyższyła Snapdragon. W wiadomościach krąży również informacja, że deweloperzy GameHub bezpośrednio współpracują z Mediatek, aby wprowadzić wszystkie funkcje sterowników.

Rdzeń graficzny Mali jest używany nie tylko w procesorach Mediatek. Tensor od Google również wykorzystuje tę grafikę, więc właściciele Pixel również mogą się cieszyć.

Ponieważ coraz więcej graczy interesuje się uruchamianiem „wielkich” gier na urządzeniach mobilnych, rola potężnych procesorów mobilnych tylko będzie rosła. Twój mobilny komputer jest w stanie wykonywać znacznie bardziej złożone zadania, niż mu zazwyczaj zlecasz.

Źródło: www.androidauthority.com
var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();