Subaru może przywrócić coupe BRZ do Europy w postaci samochodu elektrycznego

Subaru może przywrócić coupe BRZ do Europy w postaci samochodu elektrycznego
Subaru BRZ drugiej generacji w wersji na rynek amerykański. Źródło: Subaru

Subaru rozważa możliwość sprzedaży sportowego coupe BRZ na rynku europejskim. W trzeciej generacji model może stać się w pełni elektryczny. O tym poinformowali menedżerowie japońskiego producenta samochodów w rozmowie z Autocar.

Co wiadomo

W firmie trwa wewnętrzna dyskusja na temat powrotu do niszy samochodów sportowych w Europie. Jednym z możliwych scenariuszy jest uruchomienie elektrycznego BRZ. Od 2020 roku Subaru nie oferowało na kontynencie żadnego modelu sportowego. Drugie pokolenie BRZ, które zadebiutowało w 2024 roku, jest oficjalnie sprzedawane tylko w USA i Japonii. Jego odpowiednik — Toyota GR86 — pojawił się w ograniczonej serii w Europie, ponieważ nie spełnia lokalnych norm emisji i bezpieczeństwa.

Szef europejskiego oddziału Subaru David Dello Stritto potwierdził, że BRZ może powrócić, ale już jako samochód elektryczny: „Mamy otwarte wszystkie opcje” — powiedział w rozmowie z Autocar.

Jego słowa poparł menedżer globalnego działu samochodów elektrycznych Subaru Masahiko Inoue, zauważając, że elektryczny BRZ rzeczywiście „jest rozważany”. Co więcej, wcześniej taki projekt był już omawiany wspólnie z Toyotą — długoletnim partnerem technologicznym Subaru.

Pośrednim potwierdzeniem zamiarów może być koncepcja Subaru Sport Mobility (zdjęcie poniżej), zaprezentowana w 2023 roku. To podwyższone coupe z agresywnym designem, które dało wyobrażenie o przyszłych sportowych samochodach elektrycznych tej marki.

1
2

Obecnie Subaru koncentruje się na modelach rodzinnych: crossoverach Crosstrek, Outback i Forester, a także nowych elektrykach Uncharted, E-Outback i odświeżonym crossoverze Solterra. Według Stritto, zanim sportowe modele wrócą do Europy, marka musi umocnić swoją pozycję w segmencie masowym — szczególnie ważne jest, jak zaprezentuje się nowy elektryk Uncharted.

Na pytanie, czy obecny BRZ może zadebiutować w Europie z hybrydowym lub elektrycznym napędem, Masahiko odpowiedział, że będzie to technicznie skomplikowane i łatwiej stworzyć nowy elektryczny BRZ od podstaw.

Źródło: Autocar

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();