Subaru może przywrócić coupe BRZ do Europy w postaci samochodu elektrycznego
Subaru rozważa możliwość sprzedaży sportowego coupe BRZ na rynku europejskim. W trzeciej generacji model może stać się w pełni elektryczny. O tym poinformowali menedżerowie japońskiego producenta samochodów w rozmowie z Autocar.
Co wiadomo
W firmie trwa wewnętrzna dyskusja na temat powrotu do niszy samochodów sportowych w Europie. Jednym z możliwych scenariuszy jest uruchomienie elektrycznego BRZ. Od 2020 roku Subaru nie oferowało na kontynencie żadnego modelu sportowego. Drugie pokolenie BRZ, które zadebiutowało w 2024 roku, jest oficjalnie sprzedawane tylko w USA i Japonii. Jego odpowiednik — Toyota GR86 — pojawił się w ograniczonej serii w Europie, ponieważ nie spełnia lokalnych norm emisji i bezpieczeństwa.
Szef europejskiego oddziału Subaru David Dello Stritto potwierdził, że BRZ może powrócić, ale już jako samochód elektryczny: „Mamy otwarte wszystkie opcje” — powiedział w rozmowie z Autocar.
Jego słowa poparł menedżer globalnego działu samochodów elektrycznych Subaru Masahiko Inoue, zauważając, że elektryczny BRZ rzeczywiście „jest rozważany”. Co więcej, wcześniej taki projekt był już omawiany wspólnie z Toyotą — długoletnim partnerem technologicznym Subaru.
Pośrednim potwierdzeniem zamiarów może być koncepcja Subaru Sport Mobility (zdjęcie poniżej), zaprezentowana w 2023 roku. To podwyższone coupe z agresywnym designem, które dało wyobrażenie o przyszłych sportowych samochodach elektrycznych tej marki.
Obecnie Subaru koncentruje się na modelach rodzinnych: crossoverach Crosstrek, Outback i Forester, a także nowych elektrykach Uncharted, E-Outback i odświeżonym crossoverze Solterra. Według Stritto, zanim sportowe modele wrócą do Europy, marka musi umocnić swoją pozycję w segmencie masowym — szczególnie ważne jest, jak zaprezentuje się nowy elektryk Uncharted.
Na pytanie, czy obecny BRZ może zadebiutować w Europie z hybrydowym lub elektrycznym napędem, Masahiko odpowiedział, że będzie to technicznie skomplikowane i łatwiej stworzyć nowy elektryczny BRZ od podstaw.
Źródło: Autocar