PlayStation 6 i przenośna konsola Canis: insider ujawnia specyfikacje nowych platform gamingowych Sony
Autorytatywny tech blogger i insider Moore’s Law Is Dead na swoim kanale YouTube podzielił się ekskluzywnymi informacjami o specyfikacjach nowej generacji konsoli PlayStation 6 oraz przenośnej konsoli Sony, która jest opracowywana pod kodową nazwą Canis.
Co wiadomo
Na razie wszystkie informacje są wstępne, ponieważ do premiery PS6 pozostało jeszcze kilka lat — według optymistycznych prognoz Moore’s Law Is Dead konsole zadebiutują jesienią 2027 roku lub na początku 2028. Wiadomo, że Sony planuje zastosować tę samą strategię, co przy wprowadzeniu PS4: zaoferować klientom mocną konsolę w przystępnej cenie.
Możliwe specyfikacje PlayStation 6:
- architektura na chipletach (być może z użyciem AMD Navi 5);
- 8 rdzeni Zen 6 lub nowsze;
- 40–48 bloków obliczeniowych RDNA 5 o częstotliwości powyżej 3 GHz;
- wsparcie dla wstecznej kompatybilności z PS4 i PS5 (możliwe, że także z PS3);
- szyna 160 lub 192 bity z GDDR7;
- zużycie energii — 160 W;
- szerokość pasma — do 32 GT/s;
- wydajność grafiki rastrowej — około 3 razy wyższa niż w przypadku PS5;
- potencjalne zastosowanie procesu technologicznego 3nm.
Możliwe specyfikacje przenośnej konsoli Canis:
- monolityczny chip w procesie technologicznym 3nm;
- 4 rdzenie Zen 6c;
- 12–20 bloków RDNA 5 o częstotliwości 1,6–2 GHz;
- wsteczna kompatybilność z PS4 i PS5;
- LPDDR5X-7500+, 128-bitowa szyna;
- zużycie energii — 15 W;
- wsparcie dla microSD, M.2 SSD;
- ekran dotykowy;
- USB-C z wyjściem wideo;
- wibracje;
- dwa mikrofony.
Warto zauważyć, że choć przenośna konsola będzie miała wydajność o połowę mniejszą niż PS5, to przewyższy swojego głównego konkurenta — ROG Xbox Ally X od Microsoft i ASUS.
Źródło: Moore’s Law Is Dead