Nowy pickup Volkswagen zostanie zbudowany na chińskiej platformie i wyposażony w hybrydowy napęd
Odkryto nowe szczegóły dotyczące pickup’a VW Amarok następnej generacji w specyfikacji dla Ameryki Południowej. Wejdzie na rynek w 2027 roku i poza nazwą nie będzie miał nic wspólnego z globalną wersją Amarok, zbudowaną na bazie Forda Rangera. Podwozie będzie chińskiego pochodzenia, a napęd — hybrydowy.
Co wiadomo
Projekt realizowany jest w partnerstwie z chińskim producentem samochodów SAIC, a według informacji lokalnych mediów, w jego podstawie znajduje się pickup Maxus Interstellar X, znany również w Australii jako LDV Terron 9.
Jak informuje publikacja Motor1 Brasil, przedstawiciele Volkswagena niedawno spotkali się z rządem Argentyny, podczas którego potwierdzili: nowy Amarok Hybrid będzie produkowany w fabryce w General Pacheco. Wcześniej informowano już o miejscu montażu, ale teraz oficjalnie potwierdzono również wersję hybrydową.
Oczekuje się, że wymiary nowego pickup’a będą podobne do Maxus Interstellar X (na zdjęciu powyżej): długość — 5500 mm, rozstaw osi — 3300 mm. Niektóre elementy nadwozia i wnętrza prawdopodobnie będą zunifikowane, ale VW przygotowuje unikalny wygląd przedniej części. Na szkicu widoczne są pasy LED na całą szerokość, kompaktowy grill, masywny zderzak i wypukła maska.
Chiński pickup jest oferowany albo z 2,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym, albo w całkowicie elektrycznej wersji Maxus eTerron 9. Wspólna dla wszystkich modeli platforma ramowa pozwala na montaż zarówno standardowych silników spalinowych, jak i hybrydowych czy elektrycznych. Właśnie wersja hybrydowa stanie się podstawą dla nowego modelu VW w Ameryce Południowej.
Ten Amarok będzie ekskluzywnością dla Ameryki Południowej, podczas gdy obecny Amarok, stworzony na bazie Forda Rangera, będzie nadal produkowany w RPA.
Źródło: Motor1