Retrobus: Mobilne muzeum gier przemierza Białystok

Retrobus: Mobilne muzeum gier przemierza Białystok
Wnętrze Retrobusu pełne jest klasycznych konsol. Źródło: AI

Białystok zanurzy się w świat retro gier 16 sierpnia 2024 roku! Retrobus - odnowiony Jelcz wypełniony klasykami z lat 80. i 90. - wyruszy na ulice miasta, obiecując darmowe nostalgicne doznania dla wszystkich fanów gier retro i technologii.

Co wiemy

Retrobus to pomysł Muzeum Gier i Technologii we współpracy z Klubem Miłośników Komunikacji Miejskiej w Białymstoku, które łączy siły, by dostarczyć unikalne doświadczenie mobilnej wystawy. Pojazd, odjazdowo stuningowany do celów wystawienniczych, pełen będzie sprzętu z minionych epok: od Pegasusa przez Commodore'a, aż po pierwsze GameBoy'e. Wszystko to jest możliwe dzięki eko-stacjom zasilania od firmy Ecoflow.

Impreza rozpocznie się o 9:00 rano przy Chorten Arenie, skąd Retrobus wyruszy na całodniową trasę po mieście. Jest to pierwszy w Polsce projekt, który przenosi muzeum w trasę, a wszystko można zobaczyć całkowicie za darmo!

Chętni będą mieli okazję nie tylko zagrać w klasyki, ale również porozmawiać z członkami znanego „Kanału o technologii” oraz dowiedzieć się więcej o złotej erze gier. Organizatorzy proszą, by zapisać się na wydarzenie przez Facebooka, co pomoże odpowiednio zaplanować całą trasę i przygotować odpowiednią ilość miejsca.

Jazda Retrobusu będzie odbywać się kilkukrotnie w ciągu dnia, a rozkład i trasa przejazdu pojawią się już wkrótce na stronie wydarzenia. To świetna okazja, by ożywić wspomnienia lub odkryć coś całkiem nowego w starym stylu! Więcej szczegółów można znaleźć na oficjalnej stronie wydarzenia na Facebooku.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();