Czyżby kolejny Live-service?! Analityk jest pewny, że sieciowy shooter Fairgame$ został anulowany, a zakład Sony na gry online poniósł porażkę
Zakład na gry usługi stał się jednym z głównych fiasków PlayStation Studios: w pewnym momencie w fazie rozwoju znajdowało się około trzynastu takich projektów, które zostały anulowane lub utknęły w piekle produkcji.
Wiadomo, że Sony zrezygnowało z tworzenia gier online związanych z takimi franczyzami jak God of War, The Last of Us, Twisted Metal i Marvel's Spider-Man, a fajny niepowodzenie Concord, na który wydano 8 lat i setki milionów dolarów, stał się ostatecznym potwierdzeniem niewłaściwej strategii japońskiego dewelopera.
Co wiadomo
Jedną z gier usługi, która nadal jest w fazie rozwoju, jest sieciowy shooter Fairgame$ od studia Haven, ale nad tą grą również gromadzą się ciemne chmury, ponieważ pierwsi testerzy byli przerażeni jej jakością, a firmę opuściła jej założycielka i dyrektor Jade Raymond — ex-producentka serii Assassin’s Creed.
Sony jeszcze nie ogłosiło anulowania Fairgame$, ale autorytatywny analityk Michael Pachter w swoim nowym wideo twierdzi, że taką decyzję podjęła firma. Uważa, że zakład na gry usługi poniósł porażkę z powodu braku jasnej strategii i zespołu doświadczonych producentów i projektantów gier, którzy znają się na grach serwisowych i wiedzą, jak uczynić je konkurencyjnymi w obliczu licznych popularnych tytułów. W rzeczywistości jedyną udaną grą online PlayStation Studios jest shooter Helldivers II, który wydało studio Arrowhead Game, nie wchodzące w skład wewnętrznych zespołów Sony.
(od 3:46)
Ostatnią wiadomością o Fairgame$ było doniesienie insidera Jeffa Grubba, który ogłosił, że deweloper podjął niepubliczną decyzję o przesunięciu wydania strzelanki na 2026 rok, ale teraz wszystko wskazuje na to, że to się nie wydarzy.
Źródło: Pachter Factor