Ford Transit SuperVan 4.2 okazał się szybszy niż Mustang GTD na Nurburgringu

Ford Transit SuperVan 4.2 okazał się szybszy niż Mustang GTD na Nurburgringu
Ford Transit SuperVan 4.2. Źródło: Ford

W maju 2025 roku Ford Mustang GTD stał się najszybszym seryjnym samochodem produkcji amerykańskiej na legendarnym Nurburgringu w Niemczech z wynikiem 6:52.072 minut na okrążenie. Ale teraz ten wynik przewyższył zupełnie inny Ford — elektryczny furgon Transit SuperVan 4.2.

Co wiadomo

Za kierownicą siedział Romain Dumas, a najlepszy czas okrążenia wyniósł 6:48.393. W ten sposób SuperVan 4.2 stał się dziewiątym najszybszym samochodem w historii „Zielonego piekła”, wyprzedzając Porsche 911 GT3 RS i Corvette ZR1X, które niedawno zostawiły w tyle Mustanga GTD.

Oczywiście, SuperVan 4.2 nie można nazwać seryjnym samochodem: to wyjątkowy demonstrator technologii z układem napędowym o mocy 2000 koni mechanicznych i masą technologii wyścigowych. Niemniej jednak sam fakt, że rekord ustanowił właśnie furgon, jest szczególnie wybitny.

SuperVan już błyszczał na Pikes Peak, torze Top Gear i podczas wjazdu na wzgórze w Goodwood, więc sukces na Nurburgringu był kwestią czasu. Symbolizmu w tym wyścigu dodała również historia: na początku lat 2000-nych Sabine Schmitz w programie Top Gear powiedziała, że nawet zwykłym Fordem Transit pokonałaby „Północną pętlę” szybciej niż Jeremy Clarkson w Jaguarze S-Type. To prawda, że tak się nie stało, ale dzięki mistrzostwu Schmitz najlepszy wynik okrążenia wyniósł 10:12 minut.

Źródło: Ford

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();