Ford Transit SuperVan 4.2 okazał się szybszy niż Mustang GTD na Nurburgringu
W maju 2025 roku Ford Mustang GTD stał się najszybszym seryjnym samochodem produkcji amerykańskiej na legendarnym Nurburgringu w Niemczech z wynikiem 6:52.072 minut na okrążenie. Ale teraz ten wynik przewyższył zupełnie inny Ford — elektryczny furgon Transit SuperVan 4.2.
Co wiadomo
Za kierownicą siedział Romain Dumas, a najlepszy czas okrążenia wyniósł 6:48.393. W ten sposób SuperVan 4.2 stał się dziewiątym najszybszym samochodem w historii „Zielonego piekła”, wyprzedzając Porsche 911 GT3 RS i Corvette ZR1X, które niedawno zostawiły w tyle Mustanga GTD.
Oczywiście, SuperVan 4.2 nie można nazwać seryjnym samochodem: to wyjątkowy demonstrator technologii z układem napędowym o mocy 2000 koni mechanicznych i masą technologii wyścigowych. Niemniej jednak sam fakt, że rekord ustanowił właśnie furgon, jest szczególnie wybitny.
SuperVan już błyszczał na Pikes Peak, torze Top Gear i podczas wjazdu na wzgórze w Goodwood, więc sukces na Nurburgringu był kwestią czasu. Symbolizmu w tym wyścigu dodała również historia: na początku lat 2000-nych Sabine Schmitz w programie Top Gear powiedziała, że nawet zwykłym Fordem Transit pokonałaby „Północną pętlę” szybciej niż Jeremy Clarkson w Jaguarze S-Type. To prawda, że tak się nie stało, ale dzięki mistrzostwu Schmitz najlepszy wynik okrążenia wyniósł 10:12 minut.
Źródło: Ford