Microsoft przynosi rewolucję do gier na PC z technologią DirectX Advanced Shader Delivery
Rzeknę tak: każdy, kto choć raz zaznał przycięć obraz podczas rozgrywki na PC, wie, jak to potrafi zirytować. Z tym zmaganiem postanowił uporać się Microsoft, ogłaszając nowe technologie DirectX Advanced Shader Delivery, które mają poprawić płynność działania gier. Zaraz wyjaśnię, o co w tym wszystkim chodzi.
Co wiadomo
DirectX Advanced Shader Delivery to nowy twór Microsoftu stworzony we współpracy z działem Xboxa oraz AMD. Główna idea tej technologii polega na prekompilacji shaderów przez aplikację Xboxa na PC, co sprawia, że uruchamianie gier potrafi być nawet o 85% szybsze. Obiecuje to pewną rewolucję, zwłaszcza że nadchodzący hit Obsidian Entertainment, Avowed, już na tej technologii zyska.
Jak to działa? Dzięki nowemu formatowi State Object Database (SODB), komputer może gromadzić, a następnie przetwarzać dane z shaderów w chmurze. Co więcej, maszynie PC znika tym samym potrzeba kompilacji shaderów przy pierwszym uruchomieniu gry, przez co gry startują szybciej i z mniejszym ryzykiem zacinania się. Także, gdy tylko zmieniamy sterownik graficzny, aplikacja automatycznie zaktualizuje pamięć podręczną.
Chociaż ROG Xbox Ally i Ally X będą pierwszymi urządzeniami z tego dobrodziejstwa korzystającymi już od 16 października, to nowe technologie zaczną z czasem trafiać na standardowe PC. Początkowo dostępne będą jednak wyłącznie dla gier z Xbox Store, ale Microsoft zapowiada, że również inne platformy dostaną możliwość wdrożenia tej funkcji dzięki AgilitySDK.
Krótko mówiąc, gracze na PC mogą oczekiwać większej płynności w rozgrywkach i miejmy nadzieję, że bez frustrujących zatrzymań, które potrafią zniszczyć przyjemność z gry. Ta nowina wprost krzyczy o tym, jak technologia zmienia sposób, w jaki doświadczamy gier.