Xiaomi wprowadziła na testy wydłużoną wersję sedana SU7
Xiaomi nie zwalnia tempa po udanym starcie sedana SU7 i crossovera YU7. W Chinach na drogach zauważono i sfotografowano nowy sedan, który jest wydłużoną modyfikacją SU7.
Co wiadomo
Prototypy w kamuflażu zachowują dynamiczny kształt fastbacka, ale są wyraźnie wydłużone. To wskazuje na główny priorytet - dodatkową przestrzeń dla pasażerów drugiego rzędu.
Standardowy SU7 ma długość 4997 mm i rozstaw osi 3000 mm. Sądząc po zdjęciach, nowa wersja może urosnąć do około 5200 mm, a rozstaw osi zwiększy się o 80–150 mm. Taka zmiana oznacza więcej miejsca na nogi pasażerów z tyłu.
Jeśli zwykły SU7 jest pozycjonowany jako sportowy elektryk z naciskiem na dynamikę, to wydłużona wersja będzie nastawiona na komfort i może konkurować, na przykład, z Porsche Panamera Executive.
Z danych chińskich mediów wynika, że we wnętrzu SU7 L mogą pojawić się szersze i wygodniejsze tylne siedzenia, oddzielne ekrany multimedialne, a nawet mini-lodówka, co przekształca drugi rząd w „mobilne biuro” lub strefę relaksu.
Model prawdopodobnie zachowa 800-woltową architekturę do szybkiego ładowania oraz inteligentne systemy prowadzenia. Inżynierowie będą musieli jednak dostosować zawieszenie, aby zrekompensować zwiększone wymiary i wagę.
Cena nowości oczekuje się, że przekroczy 400 tys. juanów (55 800 USD). To pozwoli Xiaomi zająć lukę pomiędzy bardziej dostępnym BYD Han (od 279 800 juanów, około 39 000 USD) a modelami zagranicznych marek, takimi jak Tesla Model S (od 684 900 juanów, 95 550 USD).
Oficjalna nazwa, specyfikacje i data premiery jeszcze nie zostały ujawnione przez firmę. Prognozy analityków sugerują, że premierę warto oczekiwać na początku 2026 roku.
Źródło: Carnewschina