Expedition 33 — to dopiero początek: Clair Obscur zyska kontynuację i stanie się dużą franczyzą

Expedition 33 — to dopiero początek: Clair Obscur zyska kontynuację i stanie się dużą franczyzą
Główna sztuka Clair Obscur: Expedition 33. Źródło: Steam

Gra fabularna Clair Obscur: Expedition 33 stała się największym odkryciem 2025 roku. Niewielu spodziewało się sukcesu debiutanckiego projektu studia Sandfall Interactive, ale Francuzi zaskoczyli graczy i krytyków niesamowitą fabułą, kompleksowym systemem walki, żywymi postaciami i, oczywiście, niesamowitym soundtrackiem.

Było oczywiste, że twórcy spróbują rozwinąć sukces i kontynuują niesamowitą historię Clair Obscur, a teraz otrzymaliśmy potwierdzenie tego.

Co wiadomo

Dyrektor gry Clair Obscur i założyciel Sandfall Interactive, Guillaume Broche, w rozmowie na kanale MrMattyPlays potwierdził, że gra doczeka się kontynuacji. Zauważył, że franczyza zachowa nazwę Clair Obscur, a Expedition 33 stała się tylko jej pierwszym rozdziałem.

Twórca nie ujawnili żadnych informacji na temat następnej gry, ale można przypuszczać, że jej ostateczna wizja jeszcze nie została uformowana.

W rozmowie Guillaume Broche wspomniał o jednym prawdzie, na którą powinni zwrócić uwagę wielu twórców: “więcej - nie znaczy lepiej” — tak skomentował decyzję o usunięciu części treści z Clair Obscur: Expedition 33 przed jej wydaniem. Zespół nie chciał, aby gra była zbyt nudna i rozwlekła, dlatego niektóre pomysły musiały zostać wycięte na etapie finalizacji, ale nie można wykluczyć, że zostaną wykorzystane w następnych projektach.

Clair Obscur: Expedition 33 jest dostępna na PC, PlayStation 5 i Xbox Series, a także w Game Pass.

Źródło: MrMattyPlays

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();