Volvo oficjalnie zaprezentowała swojego najbardziej zasięgowego hybrydowego plug-in — XC70

Volvo oficjalnie zaprezentowała swojego najbardziej zasięgowego hybrydowego plug-in — XC70
Volvo XC70. Źródło: Volvo

Volvo pokazała absolutnie nowy XC70 — pierwszy w historii marki "long-range" hybryd plug-in. Według chińskiego cyklu CLTC jest w stanie przejechać na elektrycznym napędzie ponad 200 km — więcej niż jakikolwiek poprzedni PHEV tej marki.

Co wiadomo

Główne cechy nowości: model wydawany jest wyłącznie w wersji hybrydowej i łączy zalety pojazdu elektrycznego z możliwością długich podróży. Całkowity zasięg uwzględniający silnik spalinowy i baterie wynosi 1200 km. XC70 wspiera także funkcję szybkiego ładowania prądem stałym: do 80% bateria ładowana jest w ciągu 23 minut. Jeszcze jedną „elektryczną” opcją jest dwukierunkowe ładowanie, umożliwiające zasilanie zewnętrznych urządzeń i sprzętu turystycznego. Adapter V2L trzeba jednak zakupić osobno.

1
2
3

Volvo zaznacza, że XC70 został stworzony przede wszystkim z myślą o chińskim rynku, gdzie popyt na hybrydy o dużym zasięgu bez silnika spalinowego jest wysoki. Model zadebiutuje również w Europie. W Stanach Zjednoczonych nie należy się go spodziewać: z powodu 100-procentowych ceł na chińskie samochody dostawy są mało prawdopodobne.

1
2
3

Dokładnych specyfikacji Volvo nie ujawnili, ale niektóre dane można przewidzieć na podstawie „pokrewnego” crossovera Lynk Co 08, produkowanego przez koncern Geely. W wersji z baterią 39,6 kWh i jednym silnikiem elektrycznym (218 KM) jest w stanie przejechać do 245 km według CLTC. System hybrydowy obejmuje silnik turbodoładowany 1,5 litra, a maksymalna moc osiąga 381 KM. Dostępna jest także wersja z napędem na cztery koła z dwoma silnikami o mocy 593 KM, której zasięg jest nieco mniejszy — 220 km. Dostępna jest również wersja z baterią 21,2 kWh i elektrycznym zasięgiem około 120 km.

Prawdopodobnie XC70 otrzyma te same modyfikacje jednostek napędowych i baterii. W Chinach ceny, według wstępnych danych, będą zaczynać się nieco powyżej 111,11 tys. PLN (30 tys. USD) — drożej niż Lynk Co 08 (108,89 tys. PLN). W Europie crossover będzie prawdopodobnie znacznie droższy.

Źródło: Volvo

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();