Odkryto interesujące szczegóły elektrycznego Porsche Cayenne
Porsche przygotowuje premierę całkowicie elektrycznego Cayenne, a pierwsze szczegóły już zostały ujawnione. Nowość oparta jest na architekturze PPE (Premium Platform Electric), znanej z Macan Electric i Audi Q6 e-tron.
Co wiadomo
Dziennikarze Autogefuhl mieli możliwość przeprowadzenia testu prototypu i podzielili się niektórymi szczegółami na temat nowego samochodu. Crossover otrzymał akumulator o pojemności 108 kW·h, który zapewni około 600 km zasięgu w cyklu WLTP, w zależności od wersji.
Jedną z zalet Cayenne EV jest szybkość ładowania. Porsche ogłasza szczytową moc 400 kW: od 10 do 80% bateria ładowana jest w zaledwie 16 minut. Crossover ma dwa porty ładowania umieszczone z tyłu, ale szybkie ładowanie dostępne jest tylko przez jeden z nich.
Cayenne Electric będzie oferowane w trzech wersjach z napędem na wszystkie koła: podstawowej Cayenne (400 KM), Cayenne S (600 KM) i Cayenne Turbo (805 KM). Na tylnej osi zastosowano własny silnik elektryczny Porsche, z przodu – jednostkę Bosch.
Zawieszenie – pneumatyczne, z adaptacyjnymi amortyzatorami z dwoma zaworami. Umożliwia obniżenie prześwitu o 10 mm przy prędkości powyżej 71 km/h i o 30 mm – przy prędkości powyżej 135 km/h.
Porsche podkreśla, że elektryczny Cayenne nie wyprze benzynowego – modele będą produkowane równolegle.
Źródło:?Autogefuhl