Brytyjskie dotacje sprawiły, że elektryczny Ford Puma Gen-E jest tańszy od wersji hybrydowej
Ford od dawna apelował do rządu Wielkiej Brytanii o przywrócenie dotacji na samochody elektryczne, a kilka tygodni temu to się wydarzyło. Puma Gen-E stała się pierwszym modelem, który otrzymał pełną dotację w wysokości 15 000 PLN (3750 GBP). Dzięki temu ceny na elektryczny crossover zaczynają się od 97 392 PLN (26 245 GBP) — o 1 312 PLN (345 GBP) mniej niż kosztuje Puma Hybrid. W leasing nowość wyniesie od 78 196 PLN (290 GBP) miesięcznie przez 48 miesięcy, podczas gdy hybryda — od 85 931 PLN (324 GBP).
Co jeszcze wiadomo
Pełną dotację otrzymał również elektryczny Ford E-Tourneo Courier: jego koszt spadł do 118 174 PLN (28 440 GBP). Jak zauważa Autocar, oba modele przeszły przez surowe kryteria zrównoważonego rozwoju, które rząd stosuje do auta i marki jako całości. Szczegóły na razie nie są ujawniane, ale Ford precyzuje, że mowa o rumuńskiej fabryce montażowej i o udziale odnawialnych źródeł energii w produkcji.
Ford Puma Gen-E. Zdjęcie:?Ford
Szefowa Ford UK Lisa Brankin powitała decyzję rządu o przyspieszeniu przejścia Wielkiej Brytanii na napęd elektryczny i wsparciu zrównoważonego rozwoju na poziomie państwowym. Dodała również, że klientom teraz znacznie łatwiej i korzystniej przejść z silników spalinowych na napęd elektryczny.
Przypomnijmy, że Ford Puma Gen-E to w pełni elektryczna wersja crossovera Puma. Wyposażona jest w jeden silnik elektryczny o mocy 124 kW (168 KM) i momencie obrotowym 290 Nm. Potrafi przyspieszyć do 100 km/h w około 8 sekund. Akumulator o pojemności użytecznej 43 kW·h zapewnia zasięg do 376 km zgodnie z cyklem WLTP. Elektryczny samochód obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym do 100 kW, co pozwala naładować akumulator od 10% do 80% w ciągu 23 minut.
Źródło: Autocar