Huawei wyprzedziła Apple na rynku smart zegarków
W drugim kwartale 2025 roku firma Huawei po raz pierwszy wyprzedziła Apple pod względem dostaw smart zegarków na świecie. Na pierwszym miejscu Apple trzymała się niezmiennie przez lata. W dłuższej perspektywie Huawei również ma dobre wyniki — firma wykazała 52% wzrost dostaw w skali roku.
Sekret sukcesu leży na rodzimym rynku — ponad 75% dostaw przypadło na Chiny, chociaż wzrost udziału obserwuje się także na rynku EMEA oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Bardziej elastyczna polityka cenowa i obecność w niższym przedziale cenowym pozytywnie wpłynęły na wolumeny sprzedaży.
Tymczasem Apple zmniejszyła dostawy o 3% — to już siódmy z rzędu kwartał spadku. Chociaż spadek sprzedaży nie jest dramatyczny, w liczbach bezwzględnych jest dość odczuwalny. Apple nadal utrzymuje pozycję lidera w segmencie premium dzięki zaawansowanym funkcjom śledzenia zdrowia oraz lojalnej bazie użytkowników iOS.
Również Xiaomi odnotowało 38% wzrost, który jednak koncentruje się głównie w segmencie budżetowym.
Firma imoo, która produkuje głównie zegarki dla dzieci, również znacząco wzrosła o 21%.
Sprzedaż smart zegarków Samsung spadła o 3%. Galaxy Watch 7 i stawka na WearOS nie spełniły oczekiwań.
Zmiany w układzie sił w dużej mierze związane są z aktywnością konkurencji. Podczas gdy Apple i Samsung mają kilka modeli, które nie są często aktualizowane, chińscy producenci zasypali sklepy nowościami, oferując zarówno szerszy asortyment, jak i częściej trafiając na pierwsze strony mediów. Próby uczynienia z cyfrowego zegarka przedmiotu statusowego też nie pomogły za bardzo, sprzedaż wyraźnie pokazuje, że masowy nabywca traktuje zegarek jako przedmiot bardziej użytkowy.