Nvidia stanie przed sądem z powodu „przecieku” kodu Valeo — spór wybuchł w projekcie dla Mercedes-Benz

Nvidia stanie przed sądem z powodu „przecieku” kodu Valeo — spór wybuchł w projekcie dla Mercedes-Benz
Nvidię oskarża się o wykorzystanie tajemnic Valeo. Źródło: Nvidia

Sąd federalny w Kalifornii przekazał do rozpatrzenia ławy przysięgłych sprawę Valeo przeciwko Nvidii — głośny spór o tajemnice handlowe w zakresie autopilota.

Kluczowy kontekst: Nvidia i niemieckie oddziały paryskiej Valeo SE współpracowały nad projektem dla Mercedes-Benz, kiedy w 2021 roku jeden z inżynierów Valeo przeszedł do Nvidii.

To właśnie po tym przejściu miała miejsce „chwila prawdy”: podczas wideokonferencji pracownicy Valeo zauważyli na ekranie byłego kolegi dosłownie fragmenty ich kodu źródłowego i zdążyli zrobić zrzut ekranu. Inżynier — Mohamamd Moniruzaman (Mohammad Moniruzzaman) — później został skazany w Niemczech za naruszenie tajemnic biznesowych.

Co wiadomo

W pozwie (San Jose, Północny Okręg Kalifornii) Valeo twierdzi, że Nvidia czerpała korzyści z poufnych materiałów i szybko posunęła się w rozwoju funkcji wsparcia przy parkowaniu. Sędzia okręgu USA Noel Wise zauważyła wystarczalność dowodów pośrednich do werdyktu ławy przysięgłych: oprócz tempa postępu w kodzie Nvidii rzekomo odkryto „liczne funkcjonalności, które bezpośrednio pokrywają się z rozwiązaniami Valeo”.

Pozycja Nvidii: firma odrzuca zarzuty o wykorzystanie „skradzionego” opracowania, twierdzi, że anulowała wkład inżyniera i zwolniła go po incydencie. Wniosek Nvidii o całkowite odrzucenie pozwu sąd odrzucił: trzy z siedmiu roszczeń o tajemnice handlowe zostały usunięte, ale cztery kluczowe punkty pozostaną przedmiotem procesu. Postępowanie sądowe zaplanowano na listopad.

Dlaczego to ważne?

Projekt dla Mercedes-Benz — wystawa zaawansowanych technologii ADAS/autopilota, gdzie każda przewaga jest krytyczna. Wynik sprawy może wpłynąć na praktyki zatrudniania inżynierów w branży, standardy „sanitarnej obróbki” kodu przy przejściach pracowników i, szerzej, na konkurencyjną dynamikę rynku autonomicznej jazdy.

Źródło: Bloomberg

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();