Który remaster będzie następny? Twórcy MGS Δ: Snake Eater i TES 4: Oblivion Remastered już pracują nad nowymi projektami

Który remaster będzie następny? Twórcy MGS Δ: Snake Eater i TES 4: Oblivion Remastered już pracują nad nowymi projektami
Kolaż z postaciami MGS Δ: Snake Eater oraz TES 4: Oblivion Remastered. Źródło: Reddit

Francuskie studio Virtuos zdobywa coraz większą popularność.

Z kilkumiesięcznym odstępem firma wypuściła wysoko oceniane remastery dwóch kultowych gier – The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered i Metal Gear Solid Δ: Snake Eater (remake). Obie gry okazały się wysokiej jakości i dały współczesnym graczom aktualny pogląd na klasykę sprzed 20 lat.

Pomimo wielkiej fali zwolnień, która rozpoczęła się w Virtuos w lipcu, studio ma wielkie plany na przyszłość.

Co wiadomo

Szef Virtuos Gilles Langourieux udzielił wywiadu IGN, w którym odsłonił interesujące szczegóły pracy studia, ale skupimy się na dwóch tezach.

Po pierwsze, to właśnie Virtuos wymyślił pomysł stworzenia remastera Oblivion. Firma zwróciła się z propozycją do autora oryginalnej gry i kreatywnego dyrektora Bethesdy Todda Howarda i aby zademonstrować powagę swoich zamiarów przygotowała pionowy przekrój z demonstracją tego, jak może wyglądać TES IV na Unreal Engine 5. Przy tym ważne było, aby systemy i mechaniki gry były przeliczane przez oryginalny silnik, a grafika i efekty wizualne były realizowane na technologii od Epic Games.

Przy remasterze Oblivion pracowało około 400 pracowników i należy zaznaczyć, że spisali się doskonale.

Druga ważna teza dotyczy przyszłości Virtuos. Pomimo wszystkich trudności studio nadal pracuje i już zajmuje się kilkoma dużymi remasterami, porównywalnymi z Oblivion Remastered i MGS Δ. Gilles Langourieux nie ujawnił, jakie gry następne dostaną jakościowe remastery, ale biorąc pod uwagę udaną współpracę z Bethesda, nasuwa się myśl o Fallout 3, tym bardziej, że wzmianka o takim remasterze od dawna została odkryta w dokumentach Microsoftu.

Źródło: IGN

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();