Który remaster będzie następny? Twórcy MGS Δ: Snake Eater i TES 4: Oblivion Remastered już pracują nad nowymi projektami
Francuskie studio Virtuos zdobywa coraz większą popularność.
Z kilkumiesięcznym odstępem firma wypuściła wysoko oceniane remastery dwóch kultowych gier – The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered i Metal Gear Solid Δ: Snake Eater (remake). Obie gry okazały się wysokiej jakości i dały współczesnym graczom aktualny pogląd na klasykę sprzed 20 lat.
Pomimo wielkiej fali zwolnień, która rozpoczęła się w Virtuos w lipcu, studio ma wielkie plany na przyszłość.
Co wiadomo
Szef Virtuos Gilles Langourieux udzielił wywiadu IGN, w którym odsłonił interesujące szczegóły pracy studia, ale skupimy się na dwóch tezach.
Po pierwsze, to właśnie Virtuos wymyślił pomysł stworzenia remastera Oblivion. Firma zwróciła się z propozycją do autora oryginalnej gry i kreatywnego dyrektora Bethesdy Todda Howarda i aby zademonstrować powagę swoich zamiarów przygotowała pionowy przekrój z demonstracją tego, jak może wyglądać TES IV na Unreal Engine 5. Przy tym ważne było, aby systemy i mechaniki gry były przeliczane przez oryginalny silnik, a grafika i efekty wizualne były realizowane na technologii od Epic Games.
Przy remasterze Oblivion pracowało około 400 pracowników i należy zaznaczyć, że spisali się doskonale.
Druga ważna teza dotyczy przyszłości Virtuos. Pomimo wszystkich trudności studio nadal pracuje i już zajmuje się kilkoma dużymi remasterami, porównywalnymi z Oblivion Remastered i MGS Δ. Gilles Langourieux nie ujawnił, jakie gry następne dostaną jakościowe remastery, ale biorąc pod uwagę udaną współpracę z Bethesda, nasuwa się myśl o Fallout 3, tym bardziej, że wzmianka o takim remasterze od dawna została odkryta w dokumentach Microsoftu.
Źródło: IGN