Audi oficjalnie zaprezentowała nowy koncept sportowego coupe i jest on prawie gotowy do przekształcenia w model produkcyjny

Audi oficjalnie zaprezentowała nowy koncept sportowego coupe i jest on prawie gotowy do przekształcenia w model produkcyjny
Audi Concept C. Źródło: Audi AG

Audi zaprezentowało nowy dwuosobowy sportowy samochód, stylizowany na kultowy TT i wyznaczający ton dla przyszłego designu wszystkich modeli marki. Audi Concept C zadebiutował na zamkniętym wydarzeniu w Mediolanie, a za tydzień będzie pokazany publiczności na targach motoryzacyjnych w Monachium. W serii trafi niemal bez zmian w 2027 roku.

Co wiadomo

Prezentacja tego prototypu oznacza powrót Audi do segmentu samochodów sportowych po odejściu TT w 2023 roku i zakończeniu produkcji supersamochodu R8. Nowy projekt potwierdza, że firma przygotowuje kompaktowy elektryczny dwuosobowy pojazd z naciskiem na technologie i zaangażowanie kierowcy.

1
2
3
4
5

Szef firmy Gernot Döllner podkreślił, że model nie stanie się następcą TT, a zajmie oddzielną niszę. Dodał, że nazwa dla wersji produkcyjnej zostanie wybrana bliżej terminu wprowadzenia na rynek.

Nazwa konceptu odnosi się jednocześnie do dwóch rzeczy: nowego kursu Audi na „przezroczystość” oraz legendarnego bolidu wyścigowego Auto Union Type C z 1936 roku. Autorem jest nowy szef działu designu marki Massimo Frascella, który wcześniej pracował w Jaguar Land Rover nad modelami Discovery, Defender i Range Rover. Planuje on przywrócić Audi unikalność dzięki minimalistycznemu i monolitycznemu stylowi bez zbędnych ozdób.

1
2
3

Concept C to nie tylko prototyp: Frascella potwierdził, że wersja produkcyjna będzie praktycznie identyczna z prototypem i pojawi się w 2027 roku. Pojazd otrzyma chowany sztywny dach (po raz pierwszy w kabrioletach Audi) oraz wrażenie średniomotorowego sportowego samochodu dzięki umieszczonemu w centrum akumulatorowi. Takie podejście poprawia rozkład masy, obniża środek ciężkości i pozwala obniżyć siedzenia bliżej podłogi, jak w klasycznych sportowych samochodach z silnikiem spalinowym.

Platforma to zmodyfikowana wersja architektury PPE, opracowanej wspólnie z Porsche. To na niej budowane są nowe modele Boxster i Cayman.

Koncept wyposażony jest w jeden silnik elektryczny na tylną oś, ale dla wersji produkcyjnej obiecano wersje z dwoma silnikami. Na razie brak danych o mocy.

Wnętrze zaprojektowane jest w duchu „ukrytej technologii” (shy tech). Główny nacisk położono na prostotę oraz prawdziwe elementy dotykowe: przyciski z anodowanego aluminium, składany w panel ekran multimedialny i nawet metalowe logo na kierownicy.

Źródło: Audi, Autocar

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();