Bloomberg: Embracer i Take-Two chcieli uratować anulowaną grę Perfect Dark, ale nie podzielili się prawami do niej

Bloomberg: Embracer i Take-Two chcieli uratować anulowaną grę Perfect Dark, ale nie podzielili się prawami do niej
Sztuka Perfect Dark. Źródło: Xbox

W lipcu Microsoft zszokował społeczność graczy anulowaniem Perfect Dark oraz zamknięciem studia The Initiative, które zostało stworzone z myślą o tej grze.

Na rozwój szpiegowskiego akcji wydano ponad siedem lat i ogromny budżet, co nie powstrzymało korporacji przed twardą decyzją. Jak donosi insider i dziennikarz Bloomberg Jason Schreier, Perfect Dark miało szansę na wydanie.

Co wiadomo

Rzecz w tym, że studiu The Initiative pomagał zespół Crystal Dynamics, należący do holdingu Embracer Group. Schreier dowiedział się, że szwedzka firma prowadziła negocjacje z wydawnictwem Take-Two Interactive. Zgodnie z planem, Amerykanie mieli nabyć od Microsoft prawa do Perfect Dark i wspólnie z Embracer wydać grę, ale ostatecznie transakcja nie doszła do skutku, a jako jedną z przyczyn podaje się to, że strony nie doszły do zgody, komu będą przysługiwały prawa do franczyzy w długim okresie.

Aby potwierdzić lub obalić te informacje, Schreier skontaktował się z Embracer, Xbox i Take-Two, ale wszyscy oni wstrzymali się od komentarzy.

Źródło: Bloomberg

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();