Hybryda z podwoziem od Civic Type R: Honda oficjalnie przywróciła coupe Prelude

Hybryda z podwoziem od Civic Type R: Honda oficjalnie przywróciła coupe Prelude
Nowa Honda Prelude. Źródło: Honda

Honda oficjalnie zaprezentowała seryjny Prelude szóstej generacji. Dwu-drzwiowe coupe wejdzie na rynek USA już tej jesieni i przywraca do oferty kultowy model, tym razem z hybrydowym napędem.

Co wiadomo

Pod maską znajduje się znana z Civic Hybrid konfiguracja z 2,0-litrowym silnikiem benzynowym bez turbiny i dwoma silnikami elektrycznymi. System ten rozwija 200 KM i 315 Nm (232 lb⋅ft) momentu obrotowego. Interesujące, że moc zgadza się z danymi Prelude piątej generacji z 2001 roku, ale moment obrotowy wzrósł znacznie — stara wersja miała zaledwie 212 Nm (156 lb⋅ft).

Prelude ponownie stanowi platformę dla nowych technologii: zamiast klasycznej skrzyni biegów zastosowano system Honda S+ Shift, który imituje sportowe przełączanie z podbiciem obrotów, trzymaniem biegów i doborem optymalnych obrotów silnika.

Podwozie przeszło do coupe od Civic Type R: adaptacyjne amortyzatory zostały dostosowane do spokojniejszych jazd na dłuższe dystanse, a za pewne hamowanie odpowiadają hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami i dwuczęściowymi tarczami. Co prawda, zaciski są teraz malowane na niebiesko, a 19-calowe koła można zamówić z oponami letnimi 235/40 R19.

1
2
3

Coupe zyskało kilka trybów jazdy — Comfort, GT, Sport i Individual, które zmieniają reakcję układu napędowego, ustawienia kierownicy, zawieszenia oraz wystrój deski rozdzielczej. Po raz pierwszy zastosowano zaktualizowany system Agile Handling Assist z imitacją wektoryzacji ciągu za pomocą hamulców.

Wnętrze tradycyjnie jest bogatsze niż w Civic: sportowe siedzenia z skórzanym wykończeniem, niebieskie przeszycia i logo Prelude na zagłówkach. Wnętrze można wybrać w dwóch kolorach (niebiesko/białym) lub całkowicie czarnym. Fotel kierowcy ma twardsze boczne podparcia, a na przedniej desce wyszyty jest firmowy znaczek.

1
2
3
4

Technika również jest znana z innych modeli: system multimedialny z 9-calowym ekranem i Google Built-in, cyfrowe wskaźniki 10,2-calowe, bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, a także system audio Bose z ośmioma głośnikami. Tylny rząd przeznaczony jest dla dwóch pasażerów. Oparcie drugiego rzędu składa się, zwiększając pojemność bagażnika.

Wygląd nowości nie był zaskoczeniem — pokazywano go już dwa lata temu. Dla nabywców zaproponowane zostaną pięć kolorów, w tym szary Meteorite Gray Metallic, czarny Crystal Black Pearl, czerwony Rally Red i jaskrawo-niebieski Boost Blue Pearl. Wśród akcesoriów znajduje się spojlery, kilka wariantów projektowania felg, czarne emblematy i nakładki na lusterka.

Ceny na razie nie zostały ogłoszone. Według przedstawiciela firmy, Prelude znajdzie się „między Civic Sport Touring Hybrid a Civic Type R”, czyli w przedziale od 128 325 PLN (34 690 USD) do 174 104 PLN (47 090 USD). Biorąc pod uwagę wyposażenie i pozycjonowanie modelu, można oczekiwać ceny bliższej górnej granicy.

Źródło: Roadandtrack

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();